Zasady Diety

Schudnij skutecznie już Teraz!

  • __POLECAM:__

    Książka ujawniająca działanie psychiki mężczyzny. Poznasz go, zrozumiesz go, staniesz się dzięki niej lepsza i stworzysz harmonijny związek, bez stresu, który jak wiesz jest wrogiem odchudzania. Warto się z nią zapoznać!

  • Bardzo dobra książka, jedna z najlepszych jakie przeczytałem. Kliknij w zdjęcie i zapoznaj się ze szczegółami...

  • Jeżeli stosujesz suplementy lub masz zamiar jakiś zakupić, to ta publikacja jest dla Ciebie. Warto się z nią zaznajomić, by dokonywać mądrych zakupów.

  • Bardzo interesująca książka, objaśniająca tematykę anatomii, zdrowego odżywiania i odchudzania. Autor w bardzo prosty sposób przedstawia wiele procesów zachodzących w naszym ciele.

  • Druga cześć polecanej wyżej książki, razem tworzą całość. Pozycje te powinny się znaleźć w prywatnej biblioteczce każdej osoby dbającej o swoje zdrowie i figurę.

Bardzo Ważne Ćwiczenia Rozciągające!

Posted by Darek Miko w dniu Sierpień 7, 2011

Na pewno wiecie, że na każdym treningu powinno się wykonywać ćwiczenia rozciągające nasze mięśnie, jeżeli nie wiedzieliście, to od teraz się to zmieni. Ćwiczenia rozciągające powinno się wykonywać przynajmniej na początku ćwiczeń – podczas rozgrzewki oraz na zakończenie. Nikt nie broni wykonywać ich także w trakcie przerw między seriami, co oczywiście będzie dla nas bardzo korzystne.

Rozpoczynając trening, rozciągamy się dopiero po wcześniejszym rozgrzaniu, czyli jako ostatnia faza rozgrzewki, wtedy będzie najbezpieczniej i najskuteczniej.  Co nam dadzą takie ćwiczenia? Otóż bardzo wiele, a o tym poniżej!

Ćwiczenia rozciągające są bardzo skuteczne i wskazane, rozciągając swoje mięśnie powodujesz lepsze krążenie w nich krwi, czyli pozbywają się one szybciej kwasu mlekowego, który powoduje bóle mięśniowe. Zwiększasz dzięki temu także zakres ruchu np. barków, co powoduje lepszą sprawność ruchową. Wzmacniasz mięśnie i ścięgna, czyli lepsza profilaktyka przeciw urazowa, co ma niebagatelne znaczenie dla przyszłych osiągów.

Bardzo istotne jest także wykonywania ćwiczeń rozciągających na kręgosłup, który w dzisiejszych czasach jest szczególnie narażony na procesy degeneracji i urazy, np. przez siedzący tryb życia, małą aktywność ruchową, nieodpowiednią dietę, złą postawę ciała, itp. Dzięki czemu zwiększymy jego ruchomość, co okaże się przydatne podczas wykonywania ćwiczeń na mięśnie przykręgosłupowe (prostowniki grzbietu), czy mięśnie brzucha. Zwiększając zakres ruchu podczas danego ćwiczenia poprzez rozciąganie, zwiększamy jednocześnie jego skuteczność.

Podsumowując, dzięki wprowadzeniu ćwiczeń rozciągających przynajmniej na początku i końcu treningu, przyczyniasz się do znacznie lepszych osiągów treningowych, lepszej profilaktyki przeciw urazowej, poprawisz krążenie w całym ciele i przyśpieszysz regenerację po ciężkim treningu.

A jeszcze lepsze rezultaty osiągniesz rozciągając się także pomiędzy seriami, co wbrew pozorom jest całkiem przyjemne;) Jeżeli nie wiesz jak się rozciągnąć, to wiedz, że jest to bardzo proste, wystarczy wykonywać ruch przeciwny do tego, które wykonujemy podczas ćwiczenia na daną partię.

Przykład: Powiedzmy, że robisz pompki i chcesz rozciągnąć mięśnie piersiowe. Wstajesz i robisz zdecydowane (z czuciem) wymachy rąk (położenie poziome względem podłogi) w tył, tak by poczuć mocne rozciągnięcie ćwiczonych mięśni. Ilość powtórzeń jest indywidualna, ale im więcej tym lepiej.

Przykład 2: Przy przysiadach natomiast, musiałabyś rozciągnąć trochę więcej partii mięśniowych. Na początek skłony w przód z prostymi nogami (nie uginasz ich w kolanach lub tylko trochę), wówczas powinnaś poczuć silne rozciąganie mięśni tylnich ud (dwugłowych) oraz pośladkowych. A mięśnie przednie ud, czyli czworogłowe, rozciąga się tak: Powiedzmy, że chcesz rozciągnąć prawe udo, stajesz wówczas np. przy ścianie, opierasz się o tą ścianę lewą ręką, żeby zachować równowagę, a prawą ręką chwytasz stopę prawej nogi ugiętej do tyłu i starasz się tą prawą stopę jak najbardziej odchylić w tył do góry, tak jakby w kierunku powyżej pośladka. Wówczas także powinnaś poczuć wyraźne „rwanie” w udzie.

Intensywność i ilość serii w danym ćwiczeniu rozciągającym powinna być indywidualna, czyli robisz tyle ile uważasz za słuszne i z taką intensywnością, która jest dla Ciebie odpowiednia.

Jedna odpowiedź to “Bardzo Ważne Ćwiczenia Rozciągające!”

  1. Ola said

    Ah, ten dylemat przed ćwiczeniami – rozciągać się, czy nie i potem narzekać…🙂

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s