Zasady Diety

Schudnij skutecznie już Teraz!

  • __POLECAM:__

    Książka ujawniająca działanie psychiki mężczyzny. Poznasz go, zrozumiesz go, staniesz się dzięki niej lepsza i stworzysz harmonijny związek, bez stresu, który jak wiesz jest wrogiem odchudzania. Warto się z nią zapoznać!

  • Bardzo dobra książka, jedna z najlepszych jakie przeczytałem. Kliknij w zdjęcie i zapoznaj się ze szczegółami...

  • Jeżeli stosujesz suplementy lub masz zamiar jakiś zakupić, to ta publikacja jest dla Ciebie. Warto się z nią zaznajomić, by dokonywać mądrych zakupów.

  • Bardzo interesująca książka, objaśniająca tematykę anatomii, zdrowego odżywiania i odchudzania. Autor w bardzo prosty sposób przedstawia wiele procesów zachodzących w naszym ciele.

  • Druga cześć polecanej wyżej książki, razem tworzą całość. Pozycje te powinny się znaleźć w prywatnej biblioteczce każdej osoby dbającej o swoje zdrowie i figurę.

Gotowanie na Parze?

Posted by Darek Miko w dniu Lipiec 2, 2011

Tytułowe pytanie może się wydawać dla wielu z was retoryczne, ale jak w bardzo wielu przypadkach tak i tutaj odpowiedz nie jest jednoznaczna. Może na samym początku omówmy zalety tego rodzaju obróbki termicznej nad innymi:

  • Podczas przyrządzania nie korzystamy z żadnego tłuszczu,
  • Jedzenie poddane krótkiemu działaniu pary wodnej jest łatwiej strawne,
  • Znacznie mniejsze straty witamin i minerałów,
  • Łatwiejszy, szybszy i tańszy sposób na przyrządzenie warzyw czy mięsa,

Odnośnie przyrządzania mięsa na parze, to jest to jeden z najlepszych możliwych sposobów na jego obróbkę cieplną. A co do warzyw to sytuacja wygląda tutaj już nieco inaczej, bo ktoś może powiedzieć – po co mam gotować na parze skoro mogę zjeść surowe warzywa i przy tym nie tracić żadnych wartości odżywczych. No tak nie do końca się z tym zgodzę, co prawda jest w tym dużo prawdy, ale nie dla każdego zjedzenie surowych warzyw będzie lepszym rozwiązanie niż ich lekkie podgotowanie na parze.

Wszystko zależy od stanu i kondycji naszego układu pokarmowego, przykład – ktoś odżywiający się niezbyt zdrowo, niedbający w ogóle o rodzaj spożywanego jedzenia, kompletnie nieszanujący swojego ciała, ma z pewnością jelita w nie najlepszej kondycji, co przekłada się na pozyskiwanie składników z jedzenia. Dlatego osoba taka powinna w pierwszej kolejności zwiększyć ogólną podaż warzyw z przewagą warzyw gotowanych na parze, z dodatkiem niewielkiej ilości tłuszczu np. oliwy.

Wtedy będzie w stanie łatwiej pozyskać z takiego jedzenie składniki pokarmowe, do tego najkorzystniej jakby taki „ktoś” dodatkowo całkowicie zrezygnował z białego cukru oraz wszystkich produktów, którego zawierają, także soków sklepowych (nawet 100%), ketchupów i przetworzonego białego pieczywa. Wówczas stopniowo jelita takiej osoby zaczną się oczyszczać, z czasem osiągając równowagę, do tego celu potrzebują także większej ilości wody.

Po kilku tygodniach stopniowo wprowadzanych zmian, gdy nasz pan „X” poczuje się już lepiej i jego układ pokarmowy będzie w lepszej kondycji, to może wtedy zjadać już więcej warzyw surowych, a tych, których nie da się zjeść na surowo (brokuły, seler, kapusta włoska, itp), to można z nich wycisnąć surowy świeży sok (przy pomocy wyciskarki do soków – jeżeli takową posiada;p), który organizm będzie w stanie lepiej spożytkować, dzięki częściowo już oczyszczonych jelitach oraz dzięki jego formie płynnej, z której składniki odżywcze wchłaniają się do krwi w ciągu kilkunastu minut. Pozwala to znacznie szybciej odżywić i nawodnić organizm, niż w przypadku zjadania takich warzyw normalnie – to taka ciekawostka;)

Podsumowując, wybierając sposób obróbki cieplnej lub w ogóle się nad tym zastanawiając, należy w pierwszej kolejności pomyśleć na podstawie powyższego tekstu, co będzie dla nas lepszym wyjściem. Surowe jedzenie jest jak najbardziej zdrowe i wskazane dla każdego, kto posiada zdrowe i prawidłowo działające jelita, więc jeżeli do takich ludzi nie należysz i nie chcesz, aby witaminy i sole mineralne znajdujące się w zjadanym pożywieniu nie poszły na marne, to w pierwszej kolejności przyprowadź jelita do porządku spożywając większą ilość błonnika, równocześnie pijąc więcej wody i rezygnując z przetworzonych cukrów. A warzywa zjadaj surowe, gotowane i przyrządzaj z nich soki, takie urozmaicenie każdemu wyjdzie na dobre, wówczas po pewnym czasie poczujesz się lepiej niż kiedykolwiek;)

Spróbuj, a na pewno po kilku tygodniach czy miesiącach przyznasz mi racje.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s