Zasady Diety

Schudnij skutecznie już Teraz!

  • __POLECAM:__

    Książka ujawniająca działanie psychiki mężczyzny. Poznasz go, zrozumiesz go, staniesz się dzięki niej lepsza i stworzysz harmonijny związek, bez stresu, który jak wiesz jest wrogiem odchudzania. Warto się z nią zapoznać!

  • Bardzo dobra książka, jedna z najlepszych jakie przeczytałem. Kliknij w zdjęcie i zapoznaj się ze szczegółami...

  • Jeżeli stosujesz suplementy lub masz zamiar jakiś zakupić, to ta publikacja jest dla Ciebie. Warto się z nią zaznajomić, by dokonywać mądrych zakupów.

  • Bardzo interesująca książka, objaśniająca tematykę anatomii, zdrowego odżywiania i odchudzania. Autor w bardzo prosty sposób przedstawia wiele procesów zachodzących w naszym ciele.

  • Druga cześć polecanej wyżej książki, razem tworzą całość. Pozycje te powinny się znaleźć w prywatnej biblioteczce każdej osoby dbającej o swoje zdrowie i figurę.

Zasada Diety nr 22. Odpoczynek

Posted by Darek Miko w dniu Grudzień 28, 2010

Oprócz zmiany nawyków w sposobie odżywiania i rozpoczęciu aktywności fizycznej, bardzo ważna jest także odpowiednia ilość snu, relaksu i odpoczynku. Nasz organizm, który na co dzień zmaga się z wieloma przeciwnościami tj. zbyt obfite i nieodpowiednie jedzenie, dużym stresem, wyczerpującą pracą fizyczną i wieloma innymi czynnikami, potrzebuje sporej ilości snu, aby poradzić sobie z tym wszystkim, wyregulować wiele procesów w naszym ciele, zregenerować uszkodzenia i wiele innych, a postępując jak wyżej, bardzo mu te zadanie utrudniamy.

Dosyć istotna jest także pora pójścia spać, korzystnie jest się położyć przed północą, a najlepiej między 22 a 23. Wtedy budząc się po 7 – 9 godzinach, będziemy się czuli wypoczęci, rześcy i chętnie rozpoczniemy kolejny dzień z uśmiechem na twarzy. Na pewno nieraz komuś z Was zdarzyło się, że odsypiając popołudniem nocną zmianę, mimo spania taką samą ilość godzin, jak nocą, to już tak dobrze się nie wyspaliście. To właśnie nasz zegar biologiczny, tak reaguje na zmiany pór chodzenia spać, którego lepiej „ustawić”, na stałą porę i bez naprawdę ważnej przyczyny tego nie zmieniać. Bo to właśnie nocą odpoczynek przebiega najpełniej, dzięki czemu jesteśmy rano wyspani, śpiąc odpowiednią ilość godzin.

Należy pamiętać, że gdy zaczniemy się odżywiać znacznie bardziej zdrowo, w naszej diecie będą dominowały świeże warzywa, owoce, nasiona, ziarna, orzechy, zboża, jaja i sporadycznie drób i będziemy to jedli w odpowiedniej kolejności, to nasz organizm będzie zużywał znacznie mniej energii na procesy trawienia, przy czym, będzie znacznie lepiej odżywiony, czyli będziemy mieli więcej energii w ciągu dnia, (mniej energii traconej na trawienie), czego efektem po czasie będzie potrzeba mniejszej ilości snu.

Warto także wspomnieć, że gdy nie wyspaliśmy się nocą, to znacznie lepszym wyjściem od picia kolejnej kawy, będzie choćby pół godzinna drzemka, której żadna kawa nie może się równać. W tym czasie nasz organizm będzie w stanie przejść przez wszystkie fazy snu, czyli prześpimy jeden cykl senny, trwający około 1 godziny, (które w nocy trwają na okrągło, aż do całkowitego wypoczęcia organizmu). Po zakończeniu jednego cyklu snu, poczujemy się znacznie lepiej. Zauważyliście pewnie nie raz, że gdy ktoś Was obudził powiedzmy o 6 rano, to wtedy bardzo ciężko jest wstać, natomiast gdyby miało to miejsce np. 15 minut później, to sytuacja wyglądałaby znacznie inaczej, oznacza to, że właśnie o 6:15 skończyła się ostatnia faza snu, (dlatego tak chętnie się jeszcze kładziemy na kilkanaście minut po usłyszeniu budzika do pracy ;p).

No i oczywiście nie należy się kłaść z pełnym żołądkiem, bo wtedy zamiast odpoczywać nasz organizm, będzie się zmagał z nie do końca strawionym jedzeniem. Warto także zadbać o pełne wyciszenie i zrelaksowanie, aby spać w całkowitej ciemności, co ma wpływ na poziom hormonów, np. melatoniny, która odpowiada za senność oraz aby temperatura panująca w pokoju, w którym śpimy była rzędu 18 – 22 st. C, co zapewni nam głęboki, pełny i zdrowy sen.

Prawidłowy sen oraz umiejętność relaksowania się w ciągu dnia, zapewnia nam odpowiedni odpoczynek, wpływa na zdolności regenerujące naszego organizmu, na segregację myśli, a także ma zbawienny wpływ na prawidłowe przebieganie procesów metabolicznych. Czyli śpiąc odpowiednio długo i głęboko, możemy pośrednio w dosyć istotny sposób wpłynąć na regulację naszej wagi, poprawę ogólnej kondycji i stanu naszego zdrowia.

Dlatego warto chodzić wcześniej spać i nie przejmować się w ciągu dnia błahostkami, a życie będzie wyglądało naprawdę bardziej kolorowo;)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s