Zasady Diety

Schudnij skutecznie już Teraz!

  • __POLECAM:__

    Książka ujawniająca działanie psychiki mężczyzny. Poznasz go, zrozumiesz go, staniesz się dzięki niej lepsza i stworzysz harmonijny związek, bez stresu, który jak wiesz jest wrogiem odchudzania. Warto się z nią zapoznać!

  • Bardzo dobra książka, jedna z najlepszych jakie przeczytałem. Kliknij w zdjęcie i zapoznaj się ze szczegółami...

  • Jeżeli stosujesz suplementy lub masz zamiar jakiś zakupić, to ta publikacja jest dla Ciebie. Warto się z nią zaznajomić, by dokonywać mądrych zakupów.

  • Bardzo interesująca książka, objaśniająca tematykę anatomii, zdrowego odżywiania i odchudzania. Autor w bardzo prosty sposób przedstawia wiele procesów zachodzących w naszym ciele.

  • Druga cześć polecanej wyżej książki, razem tworzą całość. Pozycje te powinny się znaleźć w prywatnej biblioteczce każdej osoby dbającej o swoje zdrowie i figurę.

Domowa Zupa Pomidorowa Na Rosole

Posted by Darek Miko w dniu Grudzień 2, 2010

Tym razem podam przepis bardziej przyziemny i raczej przez wielu z Was znany i lubiany. Zupę pomidorową robi się stosunkowo łatwo i nie wymaga zbytniej znajomości sztuki kulinarnej, więc każdy powinien sobie z jej przyrządzeniem poradzić bezproblemowo. W dzisiejszych czasach, kiedy niemożna ufać przetworzonej żywności sklepowej, warto nabrać trochę doświadczenia i samemu sobie przyrządzać różnego rodzaju posiłki, jednym z nich będzie właśnie wspomniana zupa, którą warto się uraczyć od czasu do czasu.

Do jej przygotowania będziemy potrzebowali:

  • Udko z kurczaka, ok. 300g.
  • Ryż brązowy, ok. 100g.
  • Marchew, ok. 50g.
  • Korzeń pietruszki, ok. 50g.
  • Cebula – 1 duża, ok. 50g.
  • Koncentrat pomidorowy, ok. 50g (wystarczy połowa małego słoiczka z Pudliszki ~ 40g).
  • Masło – 10g (łyżeczka).
  • Pieprz, majeranek, natka pietruszki, papryka w proszku.
  • Woda, ok. 1l.

W pierwszej kolejności gotujemy udko w niewielkiej ilości wody, tylko do momentu zagotowania, po czym wylewamy całą wodę, wraz, z którą pozbędziemy się wielu szkodliwych związków z mięsa. Następnie wlewamy ok. 1l wody do garnka, umieszczamy w niej udko i pokrojone warzywa i tak zostawiamy, aż do zagotowania – to będzie nasz rosół. W między czasie lub wcześniej gotujemy nasz ryż brązowy, ok. 30 minut lub ewentualnie biały stosunkowo krótko (8 – 10minut), żeby go nie rozgotować. Ryż można przyprawić niewielką ilością soli morskiej.

Gdy nasz rosół zacznie się gotować, to dodajemy do niego cały przecier pomidorowy, dokładnie mieszając. Następnie można wyciągnąć ugotowane udko, po czym dodajemy do naszej zupy już ugotowany ryż i czekamy chwilę, aż do zagotowania całości.

Gdy zupa zacznie się gotować, odstawiamy ją z pieca na bok i dodajemy wszystkie przyprawy do smaku, z wyjątkiem soli, którą już dawaliśmy do ryżu. Tak przygotowana zupa, najlepiej żeby trochę postała, co pozwoli na lepsze przeciągnięcie całości z przyprawami, a oczywiście zdrowiej jest jeść letnie posiłki, o temperaturze pokojowej. Masło dodajemy, gdy już trochę przestygnie, dokładnie wszystko mieszając.

Oczywiście można dodać o wiele więcej warzyw, jak paprykę, groszek, fasolkę szparagową, czosnek, itp. Niezależnie, jakie warzywa dodatkowo do niej dacie, wyjdzie rewelacyjna, coś jak jarzynowa, z tą jedyną różnicą, że będzie czerwona;) Bardzo smaczna i zdrowa.

Z podanej ilości wyjdzie jedna porcja. Szacunkowa wartość odżywcza:

  • Kalorie – 479,8kcal
  • Białko – 11,91g
  • Węglowodany – 81,68g
  • Tłuszcze – 11,3g
  • Błonnik – 14,92g
  • Wapń – 107,6mg
  • Fosfor – 349,8mg
  • Magnez – 190mg
  • Beta karoten – 6407mcg
  • Witamina E – 3,267mg

Udko jemy po zjedzeniu zupy, żeby nie zakłócać procesów trawienia. Wartość odżywcza udka:

  • Kalorie – 148,5kcal.
  • Białko – 32,25g.
  • Węglowodany – 0g.
  • Tłuszcze – 1,95g.

Warto ją zjeść w ten sam dzień, kiedy ma jeszcze jakąś wartość odżywczą, a także nie gotować jej zbyt długo, jedynie chwile i tyle wystarczy w zupełności. Ilość wody można dostosować do preferencji, gdy damy mniej będzie gęstsza. Zamiast ryżu można z powodzeniem zastosować makaron, najlepiej pełnoziarnisty lub ulubioną kaszę, np. gryczaną lub jęczmienną, wedle upodobania. Nie polecam stosowania kostki rosołowej, której skład to istna bomba z opóźnionym zapłonem.

Smacznego:)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s