Zasady Diety

Schudnij skutecznie już Teraz!

  • __POLECAM:__

    Książka ujawniająca działanie psychiki mężczyzny. Poznasz go, zrozumiesz go, staniesz się dzięki niej lepsza i stworzysz harmonijny związek, bez stresu, który jak wiesz jest wrogiem odchudzania. Warto się z nią zapoznać!

  • Bardzo dobra książka, jedna z najlepszych jakie przeczytałem. Kliknij w zdjęcie i zapoznaj się ze szczegółami...

  • Jeżeli stosujesz suplementy lub masz zamiar jakiś zakupić, to ta publikacja jest dla Ciebie. Warto się z nią zaznajomić, by dokonywać mądrych zakupów.

  • Bardzo interesująca książka, objaśniająca tematykę anatomii, zdrowego odżywiania i odchudzania. Autor w bardzo prosty sposób przedstawia wiele procesów zachodzących w naszym ciele.

  • Druga cześć polecanej wyżej książki, razem tworzą całość. Pozycje te powinny się znaleźć w prywatnej biblioteczce każdej osoby dbającej o swoje zdrowie i figurę.

Bardzo Smaczne Ciasteczka Owsiane, Własnej Produkcji

Posted by Darek Miko w dniu Listopad 13, 2010

Jak w tytule, pełnowartościowe ciasteczka, które bardzo łatwo można przygotować w domu. Do ich przygotowania będziemy potrzebowali:

  • Płatki owsiane – 360g,
  • Mąka pszenna (typ 450/550) – 300g,
  • Otręby pszenne/owsiane – 30g (pół szklanki),
  • Olej słonecznikowy/z pestek winogron – 3,5 łyżki,
  • Miód naturalny – 4 łyżki,
  • Sól morska – ½ łyżeczki,
  • Soda oczyszczona – 20g,
  • Wiórki kokosowe – 50g,
  • Gorzkie kakao – 35g,
  • Woda – ok. 400ml (odpowiednio do gęstej konsystencji)

Wsypujemy do miski 3/4 mąkę, pół szklanki otrębów owsianych, miód, olej, sól, sodę, dodajemy częściowo wodę, (byle nie za dużo) i wszystko dokładnie mieszamy. Gdy wyjdzie nam już dokładnie zmieszane ciasto, to dodajemy resztę mąki i następnie zgniatamy otrzymane ciasto razem z płatkami owsianymi. W razie potrzeby dodajemy więcej letniej wody. Na koniec w zależności jak lubimy, można dodać kokos lub kakao;)

W takiej postaci ciasto powinno być lekko przyjemnie słodkawe. Następnie bierzemy niewielkie jego kawałki i wałkujemy je na desce, którą posypujemy mąką żeby nie przylegało. Ciasto wałkujemy na dowolną grubość i wycinamy z niego ciastka, np. szklanką lub jak ktoś ma to foremkami do ciastek. Tak przygotowane ciastka układamy na formie lekko obsypanej mąką i od razu można wkładać je do rozgrzanego piekarnika (200 st. C). Długość pieczenia oczywiście zależy od grubości ciastek, ale średnio po ok. 20 – 30 minutach, ciastka są już gotowe i można je wyciągnąć.

W przepisie można zastosować zamiast zwykłej mąki (typ 550), mąkę pszenną razową (typ 2000), ale nie w całości, gdyż ciasto nie będzie się zbytnio trzymało, więc wtedy dobrze dać np. 200g mąki pszennej typ 2000 i 100g mąki pszennej typ 550 i nie trzeba wtedy już dodawać otrębów.

Jest to jak najbardziej jedno ze zdrowszych zamienników wszelkich niezdrowych słodyczy, ale oczywiście jak i w przypadku łakoci wskazany jest umiar. Smakują naprawdę rewelacyjnie, można dodać także cynamon lub wszystkie 3 składniki razem (cynamon, wiórki kokosowe i kakao).

Jak widać poniżej ciastka mają dosyć ciekawy skład, zawierają całkiem przyzwoitą dawkę błonnika, minerałów i niektórych witamin. Z podanej ilości składników, wyjdzie około 30 – 35 ciastek.

Wartość odżywcza w 100g ciastek (ok. 4 sztuki, średnicy szklanki i grubości ok. 8 – 10mm):

  • Kalorie – 437kcal,
  • Białko – 12,6g,
  • Węglowodany – 62,84g,
  • Tłuszcz – 14,93g,
  • Błonnik – 9,78g,
  • Sód – 148,6mg,
  • Potas – 480,8mg,
  • Wapń – 48,2mg,
  • Magnez – 130,2mg
  • Cynk – 3,47mg
  • Selen – 29,65mcg
  • Witamina B1 – 3,06mg,
  • Witamina E – 28,38mg

Smacznego;)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s