Zasady Diety

Schudnij skutecznie już Teraz!

  • __POLECAM:__

    Książka ujawniająca działanie psychiki mężczyzny. Poznasz go, zrozumiesz go, staniesz się dzięki niej lepsza i stworzysz harmonijny związek, bez stresu, który jak wiesz jest wrogiem odchudzania. Warto się z nią zapoznać!

  • Bardzo dobra książka, jedna z najlepszych jakie przeczytałem. Kliknij w zdjęcie i zapoznaj się ze szczegółami...

  • Jeżeli stosujesz suplementy lub masz zamiar jakiś zakupić, to ta publikacja jest dla Ciebie. Warto się z nią zaznajomić, by dokonywać mądrych zakupów.

  • Bardzo interesująca książka, objaśniająca tematykę anatomii, zdrowego odżywiania i odchudzania. Autor w bardzo prosty sposób przedstawia wiele procesów zachodzących w naszym ciele.

  • Druga cześć polecanej wyżej książki, razem tworzą całość. Pozycje te powinny się znaleźć w prywatnej biblioteczce każdej osoby dbającej o swoje zdrowie i figurę.

Prostowanie Grzbietu – Ćwiczenie Pomocne, w Utrzymaniu Prawidłowej Postawy

Posted by Darek Miko w dniu Listopad 6, 2010

Wspominałem już o ćwiczeniach na mięśnie brzucha, teraz czas na kolejne ćwiczenie – na mięśnie prostowników grzbietu (przykręgosłupowe), które wraz z treningiem mięśni brzucha stanowi duet poprawiający stabilność kręgosłupa, wytrzymałość i siłę mięśni stanowiących podpory dla kręgosłupa po obu stronach ciała, jednocześnie zapobiegając jego wielu urazom i zwiększając jego zakres ruchu. Oczywiście trening rozpoczynamy od stosownej rozgrzewki, aby następnie przejść do ćwiczenia, które wykonujemy następująco:

Kładziemy się na brzuchu na podłodze, dobrze jest zablokować stopy, w taki sposób żeby podczas wykonywania ćwiczenia nogi się nie podnosiły. Z takiej pozycji leżąc, ręce po bokach (zgięte, dłonie na wysokości barków, łopatki ściągnięte), robiąc wdech, podnosimy tułów w górę, razem z głową, którą także wyginamy do góry, (z wyczuciem), starając się mocno napinać mięśnie prostowników grzbietu (także z wyczuciem, w trakcie robiąc wydech) i od razu schodzimy do pozycji wyjściowej, z tą różnicą, że na podłodze kładziemy tylko tułów, a głowa i ręce są ciągle w powietrzu. Bez chwili przerwy robimy kolejne powtórzenie.

Wykonujemy założoną ilość powtórzeń np. 3 – 4 serie po 15 – 20 powtórzeń, po czym dobrze jest wykonać ćwiczenie na mięśnie brzucha. Jest to jedno z możliwości jego wykonania, inne wygląda podobnie, z tą różnicą, że leżymy na specjalnej ławeczce, z której nasz tułów od pasa w górę zwisa w dół, (nogi także zablokowane). Ta druga wersja ćwiczenia jest bardziej skuteczna i znacznie lepiej rozwija i wzmacnia mięśnie prostowników grzbietu, poprzez możliwość wykonania ćwiczenia w większym zakresie ruchu.

Uważam, że wykonywanie ćwiczeń na mięśnie prostowników grzbietu opisane powyżej, wykonywane na jednym treningu łącznie z ćwiczeniami na mięśnie brzucha np. brzuszki, (wraz z odpowiednim rozciąganiem), znacznie skuteczniej wpływają na prawidłową postawę ciała i zakres ruchu tułowia, niż robienie tych ćwiczeń osobno na różnych treningach i w różne dni.

Dlatego warto to przemyśleć i zastosować je razem, w celu osiągnięcia lepszych efektów, niż robienie każdego z nich osobno w różne dni. Efektem tego będzie równomierny rozwój mięśni brzucha i grzbietu oraz poprawa kondycji i znacznie lepsza postawa, co powinno być pożądane zwłaszcza przez osoby, które mają siedzący tryb pracy.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s