Zasady Diety

Schudnij skutecznie już Teraz!

  • __POLECAM:__

    Książka ujawniająca działanie psychiki mężczyzny. Poznasz go, zrozumiesz go, staniesz się dzięki niej lepsza i stworzysz harmonijny związek, bez stresu, który jak wiesz jest wrogiem odchudzania. Warto się z nią zapoznać!

  • Bardzo dobra książka, jedna z najlepszych jakie przeczytałem. Kliknij w zdjęcie i zapoznaj się ze szczegółami...

  • Jeżeli stosujesz suplementy lub masz zamiar jakiś zakupić, to ta publikacja jest dla Ciebie. Warto się z nią zaznajomić, by dokonywać mądrych zakupów.

  • Bardzo interesująca książka, objaśniająca tematykę anatomii, zdrowego odżywiania i odchudzania. Autor w bardzo prosty sposób przedstawia wiele procesów zachodzących w naszym ciele.

  • Druga cześć polecanej wyżej książki, razem tworzą całość. Pozycje te powinny się znaleźć w prywatnej biblioteczce każdej osoby dbającej o swoje zdrowie i figurę.

Zasada Diety nr 20. Ostatni Posiłek – Kolacja

Posted by Darek Miko w dniu Październik 18, 2010

Nadszedł czas na podanie przydatnych informacji na temat kolacji. Jest to posiłek ważny i nieodpowiednio skomponowany ilościowo i jakościowo, może przynieść więcej szkód niż pożytku. Wspominam o tym, dlatego gdyż uważam, że osoba, która się odchudza i zależy jej na tym, aby w każdy możliwy sposób przyczynić się do obniżenia wagi, powinna unikać węglowodanów prostych, zwłaszcza na kolację. Przypomnę w skrócie, że węglowodany zjadane na kolację, a w szczególności te proste, których zwłaszcza podczas odchudzania nie należy jadać, o czym już nieraz wspominałem, powodują blokowanie produkcji hormonu wzrostu, który odpowiada za odporność organizmu, ma działanie anaboliczne, czyli wpływa na poprawę muskulatury i przyśpieszenie tempo metabolizmu, a także ma wpływ na ogólną regenerację i możliwości wysiłkowe.

Dodatkowo zjadanie węglowodanów  szczególnie prostych, jak cukier, owoce z wysokim IG, czy inne, powoduje nadmiar energii, która raczej w porze wieczornej nie zostanie już spożytkowana, więc organizm zamieni ją zapasową energię, która powędruje do komórek tłuszczowych, przyczyniając się do powstawania nadwagi i otyłości. Wpływa to także na produkcję cholesterolu, który osadza się na ścianach tętnic, mogąc się przyczynić do wielu poważnych chorób i patologii. Jeżeli już mamy zamiar zjeść jakiś produkt węglowodanowy na kolację, to niech to będą oczywiście węglowodany złożone z niskim IG, zawierające sporą dawkę błonnika.

Komponowanie kolacji, szczególnie podczas odchudzania, powinno się głównie opierać o produkty białkowe, tłuszczowe oraz warzywa, zwłaszcza zielone. Także przykładowa kolacja, może wyglądać następująco:

  • Serek wiejski ze szczypiorkiem i rzodkiewką.
  • Sałatka warzywna z pomidora, papryki zielonej, cebuli, z oliwą, następnie kilka jajek na miękko.
  • Warzywa lekko podgotowane na parze, z masłem i kawałek mięsa z kurczaka.
  • Sałatka rybna z warzywami.

Naprawdę możliwości jest bardzo wiele, istotne w tym jest to, żeby się zdrowo odżywić bez nadmiaru kalorii pochodzących z węglowodanów. Oczywiście nie jemy do syta, tylko w takiej ilości, aby po około 2 godzinach można było spokojnie pójść spać, czując się już lekko na żołądku.

Oczywiście, jeżeli obliczamy sobie kaloryczność swojej diety i np. powinniśmy dziennie spożywać 2000kcal, to z pozoru wydawać by się mogło, że nie robi to różnicy, na jaki posiłek zjemy ile kalorii, tylko byśmy się trzymali ilości 2000kcal/dobę, ale niestety tak nie jest. Należy wiedzieć, że na kolację powinno się zjeść jak najmniej kalorii, zwłaszcza z węglowodanów, wtedy można sobie zjeść więcej produktu białkowego, (który dodatkowo, zabezpieczy nas na całą noc przed skutkami katabolizmu, czyli zmniejszaniu masy mięśniowej), wraz z warzywami, które dodatkowo dostarczą nam trochę węglowodanów złożonych, potrzebnych do trawienia białka oraz wiele cennych witamin i minerałów, przydatnych także w nocy do lepszej regeneracji.

Przydatny w tworzeniu posiłków będzie również fakt, że anabolicznie najlepiej działają dawki białka rzędu 20 – 25g, czyli w przeliczeniu ok. 100g fileta z kurczaka, 4 jajka, serek wiejski 200g, itp. Także lepiej będzie po prostu unikanie węglowodanów prostych na kolację, (np. pieczywo, ryż, makaron, słodycze!!). Gdy wejdzie wam to w nawyk, będzie bardzo przydatne już na zawsze, gdyż będziecie miały powód by nie sięgać po nic, co zawiera węglowodany, w wieczornej porze, co może się przyczynić do znacznie lepszej utraty wagi i przyśpieszeniu jeszcze korzystniej tempa metabolizmu.

Trzymanie się tej zasady, naprawdę może przynieść bardzo wiele korzyści, nie tylko poprzez fakt, ograniczenia odkładania tkanki tłuszczowej i przyspieszenia metabolizmu, ale także przez to, że podczas snu hormon wzrostu zapewni nam odpowiednio głęboki i regenerujący sen, który jest szczególnie wskazany, kiedy jesteśmy bardzo aktywni fizycznie, (co jest bardzo wskazane podczas odchudzania), naprawiając mikro urazy w tkance mięśniowej oraz regulując wiele procesów zachodzących w naszym ciele.

Dlatego pamiętajcie o nie jedzeniu węglowodanów na kolację lub przynajmniej ich ograniczeniu, a na pewno wyjdzie wam to na dobre;)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s