Zasady Diety

Schudnij skutecznie już Teraz!

  • __POLECAM:__

    Książka ujawniająca działanie psychiki mężczyzny. Poznasz go, zrozumiesz go, staniesz się dzięki niej lepsza i stworzysz harmonijny związek, bez stresu, który jak wiesz jest wrogiem odchudzania. Warto się z nią zapoznać!

  • Bardzo dobra książka, jedna z najlepszych jakie przeczytałem. Kliknij w zdjęcie i zapoznaj się ze szczegółami...

  • Jeżeli stosujesz suplementy lub masz zamiar jakiś zakupić, to ta publikacja jest dla Ciebie. Warto się z nią zaznajomić, by dokonywać mądrych zakupów.

  • Bardzo interesująca książka, objaśniająca tematykę anatomii, zdrowego odżywiania i odchudzania. Autor w bardzo prosty sposób przedstawia wiele procesów zachodzących w naszym ciele.

  • Druga cześć polecanej wyżej książki, razem tworzą całość. Pozycje te powinny się znaleźć w prywatnej biblioteczce każdej osoby dbającej o swoje zdrowie i figurę.

Odchudzanie – Cała Prawda

Posted by Darek Miko w dniu Październik 5, 2010

Wiele osób mających problem z nadwagą i otyłością, zetknęło się pewnie nie raz z terminem odchudzanie i zapewnie nie jedna osoba z Was, próbowała się odchudzać z różnymi skutkami. Istnieje wiele diet, jedne lepsze, inne gorsze, prawdę powiedziawszy nie interesuje się nimi i nawet nie wiem, na czym się one opierają. Moje subiektywne podejście do problemu odchudzania, jest oparte na prawidłowym sposobie odżywiania, zapewniającym organizmowi wszelkich niezbędnych składników, przy tym jednocześnie pozbywając się nadmiaru tkanki tłuszczowej.

Słuchając wielu znajomych, którzy mają problem z nadwagą, praktycznie w każdym przypadku słyszę, „przecież nie jem dużo, tylko tyle i tyle, a waga się nie zmienia lub nawet rośnie”. I właśnie to jest problem. Ktoś, kto nie ma pojęcia o kaloriach i swoim zapotrzebowaniu na kalorie, będzie ograniczał do granic możliwości ilość jedzenia, przy tym się głodząc i myśli, że to jedyny sposób na pozbycie się nadwagi. Niestety jest to błędna droga, drastycznie ograniczając kaloryczność swojej diety, (niekiedy nawet poniżej wartości minimalnej), bardzo spowalniamy metabolizm, który w takiej sytuacji przestawia się na tryb oszczędny, czyli gromadzenie za wszelką cenę zapasowej energii, (tkanki tłuszczowej), na gorsze czasy, oraz może powodować zaburzenia rytmu serca.

Nasz organizm jest bardzo inteligentny i stara się w takiej sytuacji zapewnić sobie zapasy na później, aby nigdy więcej nie musiał głodować. Dlatego metabolizm jest spowalniany, aby wolniej przetwarzać dostarczane małe dawki jedzenia i odłożyć maksymalną ilość tłuszczu zapasowego. Więcej tutaj chyba nie trzeba dokładać, bo oczywistym jest, że to błędne podejście.

Gdy wiemy już, że mamy nadwagę czy otyłość, to dobrze jest poznać swoje zapotrzebowanie kaloryczne, o czym wspominałem w początkowych zasadach diety. Wówczas będziemy w stanie ustalić mniej więcej ile kalorii powinniśmy dostarczać z pożywienia każdego dnia i tylko wtedy unikniemy sytuacji, kiedy nie wiedząc ile jeść, będziemy się objadać czy głodzić. Głód podczas odchudzania jest bardzo niewskazany i należy go unikać, dlatego wspominałem już także, że jeść należy wtedy, gdy odczuwamy głód i nigdy do syta. Spokojnie damy radę spożywać szacunkową ilość kalorii, która wyjdzie nam ze wzoru Cpm, gdyż tyle właśnie nasz organizm potrzebuje.

Gdy do tego dołożymy jeszcze aktywność fizyczną, której nie sposób uniknąć chcąc schudnąć, to nasz metabolizm powinien stopniowo wejść na takie obroty, że z czasem (stopniowo zmierzając do należytej ilości kalorii), będziemy z powodzeniem, bez problemów, zbytniego obciążania układu pokarmowego i w całkowicie zdrowy sposób, spożywać należną ilość kalorii. Nasza waga przy tym będzie się obniżała, jeżeli będziemy umiejętnie odejmować węglowodany, a zwiększać ilość białek, przy czym ilość kalorii powinna być trochę niższa. Ważne jest przy tym kontrolowanie wagi, aby zbytnio nie zbłądzić, manipulując kaloriami (stopniowo odejmując, z rozwagą). Bardziej szczegółowo na temat manipulacji kaloriami, znajdziecie w zasadzie diety nr 4.

Wracając do sedna, nie należy się głodzić. Jeść należy, gdy odczuwamy już lekki głód, nie jadamy do syta, staramy się spożywać coraz więcej błonnika, przy czym należy stwierdzić ile go zjadamy obecnie, aby stopniowo tą ilość zwiększać. Pamiętać należy o przyjmowaniu sporej ilości płynów przed i po jedzeniu, w odpowiednich odstępach, a podczas jedzenia nie popijamy. Ilość posiłków, jest kwestią bardzo indywidualną i wiele zależy m. in. od wielkości posiłków. Gdy zjemy kilka warzyw i oprócz tego nic, to bardzo szybko zgłodniejemy. Zależy to nie tylko od wielkości posiłku, ale także od jego składu, ilości błonnika, (który pęcznieje w żołądku, imitując uczucie sytości – do czego potrzebuje wody), ilości tłuszczu, proporcji składników, indywidualnych możliwości i ograniczeń metabolicznych, trybu życia i wielu innych.

Łatwo to sprawdzić, zjadając małe posiłki, lekkostrawne, często, co najmniej, co 2 godziny, nie przejadając się, (po takich kilku dniach można obliczyć ile posiłków zjadamy i szacunkowo obliczyć ich kaloryczność, co także będzie dobrym wyjściem, przy czym wynik należy porównać z wynikiem z wzoru Cpm), można się tutaj zasugerować przykładowymi posiłkami, podawanymi w kilku wpisach z zasad diety, lub samodzielnie coś ułożyć, sugerując się smakiem, zasadą, że ilość węglowodanów w pierwszej połowie dnia powinna być większa, a popołudniu stopniowo ją zmniejszamy, chociaż tutaj, także trzeba do tego podejść indywidualnie.

Pamiętajcie o kolejności zjadania pokarmów w każdym posiłku, że owoce na początku, a produkty białkowe na końcu. O tym, aby możliwie w każdym posiłku były warzywa, węglowodany, tłuszcze i białka, przy czym wszelkie te warunki spełnia sałatka warzywna z orzechami. W takim posiłku mamy warzywa zapewniające sporej dawki błonnika, witamin, minerałów i nieco skrobi oraz orzechy, które zawierają zarówno białko, węglowodany, tłuszcze i wiele innych cennych składników, przy czym ilość węglowodanów jest nieduża, dlatego nie należy zjadać tylko takich posiłków.

Starajcie się zjadać posiłki urozmaicone, ale niekoniecznie każdy posiłek. Można śmiało jadać niezbyt skomplikowane posiłki, ważne w tym jest, aby urozmaicenie było o zasięgu całego dnia, czyli starajcie się zjadać różne pokarmy, w różnych ilościach, o odpowiednich porach i ważne, aby były one dobre jakościowo i bogate w naturalne składniki pokarmowe. W ten sposób dostarczycie składników odżywczych, jedząc przy tym nieskomplikowane pokarmy, ułatwiając tym samym procesy trawienia.

No i oczywiście jemy tylko pokarmy zdrowe, nieprzetworzone, naturalne, świeże, z pewnego źródła i zdrowo przygotowane, które dostarczą nam wszelkich składników budulcowych i odżywczych, pomagając nam pozbyć się nadmiaru kg, więcej na ten temat w Zasadzie Diety nr 8 – można ją rozbudować o wiele innych naturalnych produktów, o których nie wspomniałem. Więcej na temat eliminacji szkodliwych pokarmów w zasadach diety 6 i 7. Oraz należy także pamiętać o ograniczeniu, a nawet eliminacji produktów, zawierających konserwanty, substancje słodzące, sztuczne aromaty, barwniki, wzmacniacze, regulatory, syntetyczne witaminy, skrobie genetycznie modyfikowana i inne GMO, produkty pasteryzowane i wiele innych sztucznych, szkodliwych dodatków.

Warto się zapoznać z książką, w której autor, bardzo dobrze opisuje, z czego się składają obecnie niektóre produkty, których należałoby unikać, a które warto, aby powróciły do naszego menu. Książka ta ma tytuł „Przez żołądek do sukcesu”. Naprawdę jest ona godna polecenia, więc warto się zastanowić nad jej zakupem.

To by było na tyle. Sądzę, że powyższy wpis rozjaśni tematykę osobą, które miały jeszcze jakieś wątpliwości i teraz już będą w stanie coś lepiej zmienić w swoim menu i podejściu do odżywiania.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s