Zasady Diety

Schudnij skutecznie już Teraz!

  • __POLECAM:__

    Książka ujawniająca działanie psychiki mężczyzny. Poznasz go, zrozumiesz go, staniesz się dzięki niej lepsza i stworzysz harmonijny związek, bez stresu, który jak wiesz jest wrogiem odchudzania. Warto się z nią zapoznać!

  • Bardzo dobra książka, jedna z najlepszych jakie przeczytałem. Kliknij w zdjęcie i zapoznaj się ze szczegółami...

  • Jeżeli stosujesz suplementy lub masz zamiar jakiś zakupić, to ta publikacja jest dla Ciebie. Warto się z nią zaznajomić, by dokonywać mądrych zakupów.

  • Bardzo interesująca książka, objaśniająca tematykę anatomii, zdrowego odżywiania i odchudzania. Autor w bardzo prosty sposób przedstawia wiele procesów zachodzących w naszym ciele.

  • Druga cześć polecanej wyżej książki, razem tworzą całość. Pozycje te powinny się znaleźć w prywatnej biblioteczce każdej osoby dbającej o swoje zdrowie i figurę.

Zupa Owsiana na Wodzie z Bakaliami

Posted by Darek Miko w dniu Październik 1, 2010

Jest to bardzo smaczny posiłek, z powodzeniem można go sobie przygotować na śniadanie lub inny posiłek w ciągu dnia. Raczej nie muszę przypominać, że śniadanie jemy dopiero, gdy odczuwamy łaknienie, więc jeżeli z rana nie chcąc wychodzić z domu na czczo, wypijemy sobie sok owocowy (wspominałem o tym w zasadzie diety nr 17), który tak naprawdę można uznać, jako pierwszy posiłek, więc ta zupa w takim przypadku będzie dobra na drugie śniadanie.

Jest bardzo zdrowa, zawiera sporo błonnika, witamin i minerałów, więc jest dietetyczna mimo słodkiego smaku. Można do jej przygotowania użyć wielu różnych bakalii i ich różnych proporcji. A więc do jej przygotowania będziemy potrzebowali następujących składników:

  • Płatki owsiane zwykłe (nie polecam błyskawicznych) – 50g,
  • Wiórki kokosowe – 10g,
  • Rodzynki – 15g,
  • Morele suszone – 25g,
  • Nasiona słonecznika – 20g,
  • Siemię lniane – 15g,

Płatki owsiane zalewamy letnią wodą i czekamy ok. 10 – 15 minut, aż zmiękną. Następnie dodajemy wiórki kokosowe, rodzynki i morele suszone (można je także dodać na samym początku). Siemię lniane oczywiście trzeba posiekać, żeby były strawne. Siemię i słonecznik są bogatszym źródłem tłuszczu niż białka, więc można je normalnie dodać do zupy, lub zjeść po niej. Uważam, że połączenie wszystkiego razem, jest w porządku, gdyż nie są to jakieś powalające ilości, ale nie każdemu może to odpowiadać.

Oczywiście można dodać także inne bakalie, jak żurawina, dodatkowo lub zamiast rodzynek, śliwki suszone, czy sporadycznie chipsy bananowe. Można także po takiej zupie zjeść sobie niedużą garść orzechów lub dodać pestek dyni, zamiast nasion słonecznika.

Polecałbym w tym przypadku zrobić mały eksperyment (test sprawdzający). Przygotuj sobie taką zupę jednego dnia, dodaj do niej wszystkie składniki i zjedz wszystko na raz. Następnie zwróć uwagę jak się po niej czujesz, czy pojawia się ciężar na żołądku, zgaga, gazy, jak szybko po zjedzeniu robisz się głodna oraz jak wygląda w takim przypadku stolec, (jeżeli pozostałe posiłki jesz takie jak zawsze i stolec jest normalnie zbity, a po zjedzeniu takiej zupy będzie po czasie luźny, to znaczy, że takie połączenie nie jest dla Ciebie zbyt dobre, jeżeli dodatkowo pojawiła się zgaga, ciężkostrawność, itp.)

Następnie po kilku dniach, jak wszystko się unormuje zrób sobie znowu taką zupę. W tym przypadku nasiona, ziarna i orzechy zjedz dopiero po zjedzeniu płatków z suszonymi owocami i znowu obserwujcie reakcje organizmu. Jeżeli w tym przypadku nie wystąpią żadne z powyższych objawów, znaczy to tyle, że nie powinnaś łączyć tych produktów razem w zupie i spożywać kolejno, na końcu orzechy i nasiona. Niezależnie od wyniku zdrowiej i lepiej byłoby zjeść oddzielnie, ale wybór należy do Ciebie.

Jak by nie było, to faktem jest, że zupa ta jest naprawdę bardzo smaczna, czy to zjedzona kompletnie wymieszana, czy osobno owoce z płatkami, osobno nasiona i ziarna. Oczywiście proporcje są przykładowe i można je modyfikować wedle uznania, smaku i potrzeb.

Wartość odżywcza całej przygotowanej zupy, według podanych wyżej proporcji:

  • Kalorie – 537,6kcal,
  • Białko – 15,8g
  • Węglowodany – 60,9g
  • Tłuszcze – 25,3g
  • Błonnik – 14,4g
  • Wapń – 140,2mg
  • Żelazo – 5,25mg
  • Magnez – 220,6
  • Witamina A – 328,1ug
  • Witamina C – 8,1mg
  • Witamina E – 15,9mg
  • Witamina B3 – 3,6mg

Posiłek ten jest bardzo dobry, jako uzupełnienie energii np. po ciężkim wysiłku. Naprawdę polecam, uprzednio robiąc wspomniany wyżej mały test.

Smacznego:)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s