Zasady Diety

Schudnij skutecznie już Teraz!

  • __POLECAM:__

    Książka ujawniająca działanie psychiki mężczyzny. Poznasz go, zrozumiesz go, staniesz się dzięki niej lepsza i stworzysz harmonijny związek, bez stresu, który jak wiesz jest wrogiem odchudzania. Warto się z nią zapoznać!

  • Bardzo dobra książka, jedna z najlepszych jakie przeczytałem. Kliknij w zdjęcie i zapoznaj się ze szczegółami...

  • Jeżeli stosujesz suplementy lub masz zamiar jakiś zakupić, to ta publikacja jest dla Ciebie. Warto się z nią zaznajomić, by dokonywać mądrych zakupów.

  • Bardzo interesująca książka, objaśniająca tematykę anatomii, zdrowego odżywiania i odchudzania. Autor w bardzo prosty sposób przedstawia wiele procesów zachodzących w naszym ciele.

  • Druga cześć polecanej wyżej książki, razem tworzą całość. Pozycje te powinny się znaleźć w prywatnej biblioteczce każdej osoby dbającej o swoje zdrowie i figurę.

Zasada Diety nr 16. Jakie Przyjmować Płyny?

Posted by Darek Miko w dniu Wrzesień 9, 2010

Wspominałem już nie raz jak istotnym jest przyjmowanie odpowiednich ilości płynów w ciągu dnia, co pozwoli nam skutecznie oczyścić nasze ciało z toksyn oraz jest pomocne w odchudzaniu. Mówiłem już także, że nie należy niczego pić podczas spożywania posiłku. Pijemy 20 – 30 minut przed jedzeniem, lub w zależności od wielkości, kaloryczności, składu, co najmniej 1 godzinę po posiłku.

W ten sposób procesy trawienia będą przebiegały w bardzo skuteczny sposób i nie będą zakłócane przez przyjmowane płyny, które rozrzedzają soki żołądkowe i wypłukują je z żołądka podczas trawienia. Dodatkowo popijając jedzenie, właśnie przez rozrzedzanie soków trawiennych, nie są one już w stanie tak skutecznie niszczyć bakterii, które dostają się do naszego przewodu pokarmowego wraz z jedzeniem. W efekcie, czego pogarsza się nasza odporność, a proces trawienia zaczyna przebiegać coraz mniej sprawniej.

Wiadomym jest również ile tych płynów trzeba przyjąć w ciągu dnia. Wszystko zależy od pory roku, aktywności fizycznej, rodzaju wykonywanej pracy, wagi, ilości błonnika w diecie, itp. Więc jest to także kwestia indywidualna. Dobrze jest pić więcej, niż się ograniczać i doprowadzić do odwodnienia, dlatego należy pamiętać, aby przyjmować, co najmniej 2 litry wody na dobę, a nawet do 3,5 litra i więcej w porze letniej. Pamiętać należy, że pragnienie to wstępna faza odwodnienia, a utrata 10% wody z organizmu, zagraża już naszemu życiu.

Wiedząc o tym, trzeba po prostu pić lekko na zapas, nawet wtedy, gdy nam się nie chce. Nasz układ pokarmowy jest w stanie przetworzyć i spożytkować około 0,5 litra na godzinę +/- 0,2 litra. Tak, więc trzeba tego pilnować i pić najlepiej małymi łykami a często, lub przynajmniej szklanka, co pół godziny powinna być wystarczająca.

Ważne jest także, aby wypijane płyny były zdrowe i dla nas odpowiednie. Picie samej wody niegazowanej jest oczywiście dopuszczalne, jeżeli ktoś tak lubi, ale można także, a nawet trzeba pić także herbatki, kawę zwykłą lub zbożową, wodę, lemoniady, gdyż w takim przypadku dostarczamy oprócz wody wiele cennych antyoksydantów i innych cennych składników, np. bakteriobójczych. Dobrze w celu rozgrzania popijać sobie ciepłą herbatkę, lub kawę zbożową. Ciepłe płyny są dla nas o wiele bardziej korzystne niż zimne napoje lub woda, które powodują stany zapalne żołądka. W lato, kiedy są upały, oczywiście można się napić chłodniejszej wody, czy lemoniady, ale nie może to być nawykiem.

Herbaty najlepiej wybierać owocowe, np. z dzikiej róży, żurawiny, aronii, pokrzywy, ziołowe, zieloną, białą. Wpływają one bardzo korzystnie na poprawę tempa naszego metabolizmu, czyli przyczyniają się do utraty wagi i oczyszczaniu organizmu. Przy czym trzeba zwrócić uwagę, aby nie zawierały w swoim składzie sztucznych aromatów, ani co jest bardzo ważne, kwasu cytrynowego, który to można znaleźć w naprawdę bardzo wielu produktach, a powoduje (nieoficjalnie) choćby osłabienie zdolności umysłowych, obniżeniu IQ, oraz przyczynia się do powstawania nowotworów. Jest to nie do pomyślenia, aby taki składnik znajdował się w preparatach spożywczych, ale niestety tak właśnie jest, dlatego jak już nie raz wspominałem, należy zawsze czytać etykiety, nawet kupowanych herbat.

Kawę najlepiej przygotować według przepisu, który już podawałem (zapoznaj się z nim tutaj). Przyrządzając kawę według niego, pozbawiamy ją praktycznie wszelkich szkodliwych oddziaływań na nasz organizm, jest zdrowsza i smaczniejsza. Herbatę czarną dobrze ograniczyć, na rzecz innych, gdyż ta herbata podobnie jak kawa pita w tradycyjny sposób, blokuje wchłanianie wielu składników, w tym minerałów z pożywienia, a ponadto pita w dużej ilości źle wpływa na nasz żołądek.

Dzień rozpoczynamy od wypicia szklanki lub nawet dwóch wody, można do niej dodać świeży sok z cytryny i miód. Taką mieszankę należy wypić po upływie, co najmniej 20 minut, wtedy właściwości antybiotyczne miodu są o wiele bardziej skuteczne. Przyjmujemy płyny w ciągu całego dnia, starając się jak już wspominałem pić ok. 0,25l na godzinę. Przed pójściem spać także dobrze jest wypić szklankę wody lub herbatkę ziołową, która działa rozluźniająco, relaksacyjnie i kojąco, co ułatwi nam odprężenie się i łatwiejsze zaśnięcie. Pamiętajcie również o tym, aby wypijać różne płyny ok. 20 minut przed każdym posiłkiem.

Podsumowując, płyny są niezmiernie istotne. Należałoby pić na zapas (nie można także przesadzać), wodę, herbaty, kawę kubatówkę (umiarkowanie), lemoniady, a unikać mocnej kawy, herbaty i alkoholu . Nie należy popijać płynów w trakcie jedzenia, tylko przed lub po nim. Ilość płynów jest kwestią indywidualną, zależy od bardzo wielu czynników, dlatego ilość 2l na dobę jest ilością minimalną, o której należy pamiętać i się tego pilnować. Kawę czy herbatę niekorzystnie jest pić wieczorem, gdyż dzięki zawartości w nich kofeiny, możemy mieć przez to problemy z zaśnięciem.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s