Zasady Diety

Schudnij skutecznie już Teraz!

  • __POLECAM:__

    Książka ujawniająca działanie psychiki mężczyzny. Poznasz go, zrozumiesz go, staniesz się dzięki niej lepsza i stworzysz harmonijny związek, bez stresu, który jak wiesz jest wrogiem odchudzania. Warto się z nią zapoznać!

  • Bardzo dobra książka, jedna z najlepszych jakie przeczytałem. Kliknij w zdjęcie i zapoznaj się ze szczegółami...

  • Jeżeli stosujesz suplementy lub masz zamiar jakiś zakupić, to ta publikacja jest dla Ciebie. Warto się z nią zaznajomić, by dokonywać mądrych zakupów.

  • Bardzo interesująca książka, objaśniająca tematykę anatomii, zdrowego odżywiania i odchudzania. Autor w bardzo prosty sposób przedstawia wiele procesów zachodzących w naszym ciele.

  • Druga cześć polecanej wyżej książki, razem tworzą całość. Pozycje te powinny się znaleźć w prywatnej biblioteczce każdej osoby dbającej o swoje zdrowie i figurę.

Ćwiczenia Fizyczne, Wstęp – Rozgrzewka

Posted by Darek Miko w dniu Sierpień 28, 2010

Oczywistym są zalety aktywności fizycznej, począwszy od polepszenia się stanu naszego zdrowia, skończywszy na sprawności ruchowej i szczupłej sylwetce. Dokładniej z zaletami ćwiczeń fizycznych, można się zapoznać we wpisie „zasada diety nr 12”.

Rozgrzewka jest bardzo istotnym elementem, każdego treningu, od niej zawsze należy rozpocząć, gdyż pozwala ona na dotlenienie, rozgrzanie i lepsze ukrwienie trenowanych mięśni, co skutkuje lepszą profilaktyką przeciwko kontuzjom oraz dzięki niej, polepszamy zakres ruchu naszych mięśni.

Z czego powinna się składać: rowerek, stepper, rozciąganie – skłony, wymachy, spięcia, wstępne ćwiczenia na daną partię mięśniową, którą zamierzamy trenować, ćwiczenia oddechowe, rozluźniające. Tak, więc dobrze jest rozpocząć rozgrzewkę od np. ćwiczeń oddechowych, rowerka, następnie przejść do kilku serii ćwiczeń na partię mięśniową, którą zamierzamy trenować, następnie rozciąganie, znowu ćwiczenia oddechowe, (które można robić także pomiędzy danymi ćwiczeniami).

Po całej rozgrzewce, która powinna trwać około 10 – 15 minut, powinniśmy się czuć wstępnie lekko zmęczeni, zgrzanie się jest normalną rzeczą, znaczy to tyle, że organizm przeszedł na wyższe obroty i jest gotowy na cięższy trening. W takim stanie bez problemowo można rozpocząć konkretne ćwiczenia, np. na mięśnie brzucha, ud, pośladków, klatki piersiowej ramion lub innych (czyli trening właściwy).

Rozgrzewkę jest także dobrze sobie zrobić nawet przed treningiem aerobowym czy jakimkolwiek innym, czyli nawet, jeżeli zamierzamy przez 45 minut jeździć na rowerze, to dobrze jest sobie zrobić rozgrzewkę, na te partie mięśniowe, które będą brały udział w ćwiczeniu, np. przysiady, wchodzenie po schodach, spięcia mięśni ud (prostując nogę, aż do silnego skurczu, lub uginając nogę także aż do silnego jej skurczu), robiąc wspięcia na palce, (co ma za zadanie rozgrzanie mięśni łydek). Można także rozgrzać mięśnie brzucha i grzbietu, (robiąc spięcia brzucha lub mostek – dla bardziej zaawansowanych).

Ja osobiście przed każdym treningiem, jaki by on nie był robię ogólno rozwojową rozgrzewkę, czyli rozgrzewam wszelkie najważniejsze partie mięśniowe i je rozciągam, przez co jestem bardzo dobrze przygotowany do każdego ćwiczenia i taką rozgrzewkę polecam, także Wam, jako swego rodzaju skuteczne wprowadzenie.

Rozgrzewka, całościowa:

  1. Ćwiczenia oddechowe – nabieranie wdechu, jednocześnie unosząc ręce bokiem w górę – 1 minuta, także można robić pomiędzy punktami 2, 3, 4, itp.
  2. Rowerek/stepper/wioślarz/ – 5 minut (niekoniecznie)
  3. Przysiady/wspięcia/pompki/brzuszki/z hantlami/itp. – 5 minut,
  4. Ćwiczenia rozciągające – wymachy/skłony/rozciąganie/napinanie/skręty/
  5. Ćwiczenia oddechowe

Podsumowanie: Rozgrzewka powinna trwać od kilku do kilkunastu minut, najkorzystniej podczas jej trwania rozgrzać całe ciało, następnie je porozciągać, w między czasie porobić ćwiczenia oddechowe oraz w największej mierze należy się skupić na rozgrzaniu tych partii mięśniowych, które zamierzamy trenować na treningu (np., jeżeli zamierzamy ćwiczyć brzuch, to należy go dość dobrze rozgrzać). Każde wykonywane ćwiczenie starajmy się robić w pełnym zakresie ruchu, od początkowej fazy, do końcowej, mocno napinając trenowane mięśnie, po każdym ćwiczeniu rozciągamy te mięśnie, które przed chwilą trenowaliśmy. Podczas rozgrzewki przechodzimy od jednego ćwiczenia do drugiego praktycznie nie robiąc przerwy (można 15 – 20 sekund), popijamy wodą niegazowaną przez cały czas trwania treningu – w czasie przerw między seriami, małymi łyczkami. Dobrze jest trenować na powietrzu lub w przewietrzonym pomieszczeniu.

Tak, więc należy zawsze pamiętać, aby nasz trening rozpocząć właśnie od rozgrzania całego ciała, zwłaszcza partii, które zamierzamy trenować w dany dzień. Nawet jeżeli rozgrzewka miała by trwać dłużej niż trening właściwy.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s