Zasady Diety

Schudnij skutecznie już Teraz!

  • __POLECAM:__

    Książka ujawniająca działanie psychiki mężczyzny. Poznasz go, zrozumiesz go, staniesz się dzięki niej lepsza i stworzysz harmonijny związek, bez stresu, który jak wiesz jest wrogiem odchudzania. Warto się z nią zapoznać!

  • Bardzo dobra książka, jedna z najlepszych jakie przeczytałem. Kliknij w zdjęcie i zapoznaj się ze szczegółami...

  • Jeżeli stosujesz suplementy lub masz zamiar jakiś zakupić, to ta publikacja jest dla Ciebie. Warto się z nią zaznajomić, by dokonywać mądrych zakupów.

  • Bardzo interesująca książka, objaśniająca tematykę anatomii, zdrowego odżywiania i odchudzania. Autor w bardzo prosty sposób przedstawia wiele procesów zachodzących w naszym ciele.

  • Druga cześć polecanej wyżej książki, razem tworzą całość. Pozycje te powinny się znaleźć w prywatnej biblioteczce każdej osoby dbającej o swoje zdrowie i figurę.

Zasada Diety nr 15. Komponowanie Posiłków – Cześć 4.

Posted by Darek Miko w dniu Sierpień 24, 2010

Pisałem we wcześniejszych zasadach diety, jak powinno się komponować posiłki, pod względem prawidłowego składu i zapotrzebowania organizmu na kalorie.Oczywistym jest, że każdy organizm jest swojego rodzaju indywidualnością, więc niemożna każdej osoby traktować dokładnie tak samo. Dlatego jak już wspominałem nie raz należy wraz, ze stopniowym wprowadzaniem zmian wsłuchiwać się w swój organizm, to jak reaguje na różne posiłki, ich wielkość, pory spożywania oraz ich skład.

Zapotrzebowanie każdego organizmu jest różne, dlatego nie da się raz na zawsze, bardzo dokładnie określić naszego zapotrzebowania kalorycznego na podstawie jakiegokolwiek wzoru, gdyż występuje zbyt wiele zmiennych (stres, wysiłek, temperatura, stan organizmu, genetyka, itp.) i nie sposób wszystkiego ustalić bardzo dokładnie na stałe. Oczywiście dobrze jest się sugerować takimi obliczeniami (mieć je, jako swojego rodzaju „bazę” do dalszej modyfikacji), gdyż jest to na pewno lepsze wyjście niż jedzenie bez umiaru, ale niemożna się sztywno trzymać wyniku, lecz ciągle brać pod uwagę wszelkie zmienne. Dlatego pisałem o manipulacji kalorii, gdzie należy się sugerować swoją wagą przy komponowaniu swoich posiłków i stopniowo zmieniać kaloryczność oraz proporcje pomiędzy różnymi składnikami. Tak, więc trzeba stale obserwować reakcje swojego organizmu i być gotowym na wprowadzanie zmian w składzie menu na bieżąco, kiedy tylko zajdzie taka potrzeba. Jest to dość uciążliwe dla laika, ale gdy osoba taka będzie się sugerowała jedynie wynikami z wzorów, które podawałem lub jakichkolwiek innych, nie uwzględniając różnych zmiennych, to i tak jest bliżej prawdy niż ktoś, kto nie zwraca zbytniej uwagi na ilość i rodzaj spożytych kalorii.

Osoby przejadające się, są bardzo często niedożywione, gdyż ich wielka chęć do spożywania ogromnych ilości kalorii (nieadekwatna do potrzeb organizmu) jest spowodowana niską, jakością spożywanego jedzenia, która jest wręcz uboga w składniki odżywcze, natomiast zbyt dużo w niej tłuszczów nasyconych, cukrów rafinowanych, wysoko przetworzonych skrobi oraz konserwantów, szkodliwych składników, itp. Wtedy organizm mając braki witamin i minerałów domaga się następnych dawek jedzenia by te braki uzupełnić, osoba taka dalej spożywa takie same pokarmy, które są ubogie w składniki odżywcze i koło się zamyka. Stąd już prosta droga do nadwagi i otyłości oraz wszelkich konsekwencji z tym związanych. Dlatego, gdy osoba chce schudnąć, sugerując się wzorami by określić swoje zapotrzebowanie, jest na dobrej drodze do celu i jeżeli dołoży do tego jeszcze umiejętne modyfikowanie i reagowanie na różne „zachcianki” wedle potrzeb własnego ciała, to może być pewna, że osiągnie zamierzony cel, poprzez ciągłą manipulację kaloriami, zmianę proporcji składników, umiejętne komponowanie posiłków pod względem składu, co będzie skutkowało zachowaniem ogólnej równowagi w naszym ciele oraz postępami w pozbywaniu się zbędnej tkanki tłuszczowej.

Pisałem wcześniej także, z jakich składników powinno się składać nasze menu w głównej mierze, chciałbym tutaj jeszcze wspomnieć o kilku ważnych kwestiach. Odnośnie produktów białkowych, to pisałem, że powinny być wysokiej jakości, np. drób, jajka, swojskie wędliny, orzechy i nasiona, sery twarogowe i tutaj należy jeszcze wspomnieć, że w jednym posiłku powinno znajdować się tylko jedno źródło białka. Tak, więc jeżeli jemy jajka to tylko jajka, jeżeli jemy orzechy to nie łączymy ich z mięsem, podobnie jak jemy ser biały to nie łączymy go z jajkami, ani też z nasionami. Jeden posiłek – jedno źródło białka. Zapewnimy w ten sposób optymalne warunki pracy naszemu żołądkowi, którego powinniśmy za wszelką cenę utrzymywać w dobrej formie i ułatwiać mu pracę najbardziej jak to tylko możliwe, nie obciążając go dodatkową, niepotrzebną pracą.

Odnośnie węglowodanów i tłuszczy, to oczywiście najlepszym wyjściem jest spożywanie produktów jak najbardziej naturalnych, nieprzetworzonych i świeżych. Produkty o niskim IG z wysoką zawartością błonnika, tłuszcze roślinne tłoczone na zimno nierafinowane (kategorycznie należy unikać tłuszczy trans), wszelkie orzechy, nasiona, owoce, warzywa i pełne ziarna.

Trzeba stale wsłuchiwać się w swój organizm, umiejętnie modyfikując skład diety pod względem składu i kalorii, reagować na jego potrzeby i dostarczać mu niezbędnych składników. Dobrym wyjściem jest bazowanie na naszych wynikach Cpm, ale trzeba wiedzieć, że np. dwie osoby w takim samym wieku, o takiej samej wadze, z taką samą aktywnością fizyczną, itp. moją różne zapotrzebowanie na składniki odżywcze i nie należy tutaj tego uśredniać, tylko podejść do każdego przypadku indywidualnie, o to mi właśnie tutaj chodzi.

Dlatego dobrze jest się sugerować wzorami i na ich wartościach bazować, niż nie robić niczego w tej kwestii, ale nie należy się ich sztywno trzymać. Naturalnym jest, gdy organizm w stanie niedoboru któregokolwiek ze składników, daje na sygnał byśmy zjedli produkt, który zawiera potrzebny składnik, ale w dzisiejszych czasach ten naturalny mechanizm jest praktycznie całkowicie zakłócony i przez to po prostu chce nam się jeść produkty dla nas smaczne, niekoniecznie potrzebne pod względem składu. Dlatego należy się skupić na produktach bogatych w naturalne składniki odżywcze, nie będziemy wtedy musieli spożywać już takich ilości kalorii, gdyż dostarczymy organizmowi potrzebnych składników z mniejszych porcji bardziej wartościowego jedzenia, co będzie skutkowało unormowanie się masy ciała i poprawą zdrowia. A osoby jedzące mniej jedzenia, dłużej żyją, warto się nad tym zastanowić.

Warto, więc sugerować się naszym zapotrzebowanie na kalorie opartym na różnych wzorach, lecz z pewnym marginesem błędu i być w stanie umiejętnie sprostać wszelkim zmiennym, mającym wpływ na ilość potrzebnych składników naszemu organizmowi, oczyszczać nasze ciało i starać się dostarczyć mu wszelkich potrzebnych do prawidłowego funkcjonowanie i przeprowadzanie wszelkich procesów życiowych składników. Jednocześnie wsłuchiwać się we wszelkie sygnały, które wysyła nasze ciało oraz modyfikując naszą dietę pod względem kalorycznym i składu oraz stronic od używek i wszelkiej maści produktów spożywczych tak charakterystycznych dla krajów wysoko rozwiniętych.

Mówiąc w skrócie, trzeba być elastycznym i być w stanie dostosować się do każdej sytuacji, wedle potrzeb oraz mieć bazę kaloryczną, która powie nam o podstawowych potrzebach naszego ciała, co pozwoli nam skutecznie walczyć z nadwagą i otyłością.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s