Zasady Diety

Schudnij skutecznie już Teraz!

  • __POLECAM:__

    Książka ujawniająca działanie psychiki mężczyzny. Poznasz go, zrozumiesz go, staniesz się dzięki niej lepsza i stworzysz harmonijny związek, bez stresu, który jak wiesz jest wrogiem odchudzania. Warto się z nią zapoznać!

  • Bardzo dobra książka, jedna z najlepszych jakie przeczytałem. Kliknij w zdjęcie i zapoznaj się ze szczegółami...

  • Jeżeli stosujesz suplementy lub masz zamiar jakiś zakupić, to ta publikacja jest dla Ciebie. Warto się z nią zaznajomić, by dokonywać mądrych zakupów.

  • Bardzo interesująca książka, objaśniająca tematykę anatomii, zdrowego odżywiania i odchudzania. Autor w bardzo prosty sposób przedstawia wiele procesów zachodzących w naszym ciele.

  • Druga cześć polecanej wyżej książki, razem tworzą całość. Pozycje te powinny się znaleźć w prywatnej biblioteczce każdej osoby dbającej o swoje zdrowie i figurę.

Zasada Diety nr 14. Komponowanie Posiłków, Metoda 2

Posted by Darek Miko w dniu Sierpień 20, 2010

W metodzie 1 (zasady diety nr 10 i 11), była mowa o opracowywaniu posiłków, zgodnie z naszym zapotrzebowaniem kalorycznym, czyli gdy z naszych obliczeń wynika, żepowinniśmy zjeść określoną ilość kalorii, to według tego opracowujemy nasz jadłospis, (dopuszczalne wahania to +/- 10% kcal). Metoda 1, jest jak najbardziej odpowiednia i wskazana dla każdego, kto ma problemy ze zbyt dużą wagą, gdyż w taki sposób można się bardzo skutecznie ograniczać, nie jedząc nic poza ustalonymi porcjami, czyli jest wskazana dla osób o małym doświadczeniu i znajomości prawidłowo skomponowanej, odpowiednio zbilansowanej diety i wartościami odżywczymi różnych produktów spożywczych. W diecie takiej, jak i każdej innej, powinny się znajdować głównie produkty wysokiej jakości, np. dobre gatunkowo produkty białkowe, produkty węglowodanowe o niskim IG, świerze, dojrzałe owoce, warzywa, orzechy i wysokiej jakości tran, oliwa i oleje, itp.

Z metodą 1, trzeba się bardzo dokładnie zaznajomić, czyli oswoić się z kalorycznością posiłków i poszczególnych produktów oraz ich prawidłowym łączeniem i zestawieniem. Wtedy będziemy mogli po dłuższym czasie, (gdy będziemy już pamiętać, jaki produkt ma, jaki składniki i ile kalorii, co naturalnie zapada nam w pamięci) szacunkowo tworzyć posiłki. Znaczy to tyle, że gdy wejdzie nam w nawyk (prawidłowe tworzenie posiłków) lub gdy się nauczymy na „pamięć” składu różnych produktów, to będziemy w stanie komponować sobie posiłki, w oparciu o prawidłowe ich komponowanie, nie licząc kalorii.

Jest to raczej zadanie dla osób bardziej zaawansowanych, które dość długo mają do czynienia z tworzeniem posiłków, znające wartości odżywcze różnych produktów i których waga obniżyła się już do prawidłowej wartości.

Wtedy możemy wykorzystać „Metodę 2”, czyli jak już wspomniałem powyżej, komponujemy sobie posiłki szacunkowo, na podstawie wcześniejszych doświadczeń z ich tworzeniem. Nie powinni tego robić osoby, które dopiero zaczęły się odchudzać, niemające pojęcia o prawidłowym zestawieniu posiłków, gdyż ich nadmierna waga jest związana min. ze słabością do nadmiernego objadania się i złych nawyków odżywiania i gdy taka osoba miałaby szacunkowo określić kaloryczność całodziennych posiłków, to bardzo prawdopodobne, że w każdym przypadku, przesadziłaby w jedną albo drugą stronę, czyli jak by nie zrobiła to i tak będzie źle. Gdy zje za dużo, to będzie odwrotny rezultat od zamierzonego, czyli przytyje jeszcze bardziej, natomiast, gdy zje za mało to jeszcze bardziej spowolni swoje tempo przemiany materii i też waga tej osoby się zwiększy.

Więc za szacunkowe tworzenie posiłków – „metoda 2”, mogą się zabrać osoby, które od dłuższego czasu mają do czynienia z komponowanie posiłków, w oparciu o swoje zapotrzebowanie kaloryczne, wiedzące jak manipulować kaloriami tak, aby osiągnąć zamierzony efekt i które znają po prostu wartość i skład odżywczy różnych produktów. Z takim doświadczeniem, po około 3 – 6 miesiącach, osoba taka jak najbardziej powinna być w stanie opracować dla siebie dietę nie zajmując się obliczaniem kalorii, tylko szacunkowo opracowując każdy posiłek dla siebie na podstawie swojego doświadczenia i znajomości tematu.

Podsumowując, metoda 1, jest dla osób „początkujących”, które dopiero zaczynają poznawać skład i wartość produktów spożywczych, uczące się prawidłowego komponowania i kolejności zjadania posiłków, eliminowania złych, niewłaściwych przekąsek i niezdrowych produktów. Osoby takie mając nadwagę lub otyłość powinny pilnować ilości kalorii spożywanych w ciągu doby, aby skutecznie obniżać swoja wagę poprzez poprawę tempa metabolizmu oraz prawidłową kolejność i zestawienie każdego posiłku, co doprowadzi do wpojenia sobie dobrych nawyków, poprawy ich zdrowia i skuteczne obniżenie ich nadmiernej wagi.

Natomiast metoda 2, jest dla osób już doświadczonych i zaznajomionych z prawidłowym tworzeniem posiłków, które mają już spore doświadczenie, w tej kwestii i osoby takie po kilku miesiącach, powinny być w stanie opierając się głównie na swoim doświadczeniu, opracować dla siebie prawidłową, zdrową i odpowiednio kaloryczną dietę. W diecie takiej nie trzeba będzie się zbytnio martwić manipulacją kalorii, gdyż waga takich osób po kilku miesiącach prawidłowego odżywiania, będzie już prawidłowa, więc będą mogły ciągle spożywać jednakową ilość kalorii z drobnymi wahaniami, ale nie będzie wtedy z tym problemu. Gdyby waga zaczęła się zwiększać, to bez problemu można to bardzo szybko skorygować, sprawdzając kaloryczność swoich posiłków i ich właściwą modyfikację lub zwiększając wysiłek fizyczny, który spali nadmiar zjadanych kalorii.

A więc jeżeli jesteś osobą z nadwagą lub otyłością, to zapoznaj się z ważniejszymi wpisami z mojego bloga (zasadami diety), dużo czytaj lub napisz do mnie, jeżeli masz jakieś pytania i próbuj komponować dla siebie prawidłowo zestawione posiłki w oparciu o ich wartość kaloryczną, jednocześnie rezygnując z niezdrowych produktów, (o czym już wspominałem), ucz się właściwego odżywiania, jednocześnie słuchając własnego organizmu. Warto znać się na kaloriach, przynosi to bardzo dużo korzyści na całe życie, wtedy mamy wpływ na wszystko, co zjemy i możemy bez problemu „w głowie” obliczyć sobie kaloryczność i skład jakiegoś dania, zamiast szukać jego wartości odżywczej w tabelach. Dlatego czytaj, pytaj, ucz się i próbuj, a na pewno z czasem będziesz zadowolona z siebie i z tego, czego jesteś w stanie dokonać, będąc jednocześnie zdrową, szczupłą, sprawną i promiennie młodą osobą:), czego wszystkim serdecznie życzę.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s