Zasady Diety

Schudnij skutecznie już Teraz!

  • __POLECAM:__

    Książka ujawniająca działanie psychiki mężczyzny. Poznasz go, zrozumiesz go, staniesz się dzięki niej lepsza i stworzysz harmonijny związek, bez stresu, który jak wiesz jest wrogiem odchudzania. Warto się z nią zapoznać!

  • Bardzo dobra książka, jedna z najlepszych jakie przeczytałem. Kliknij w zdjęcie i zapoznaj się ze szczegółami...

  • Jeżeli stosujesz suplementy lub masz zamiar jakiś zakupić, to ta publikacja jest dla Ciebie. Warto się z nią zaznajomić, by dokonywać mądrych zakupów.

  • Bardzo interesująca książka, objaśniająca tematykę anatomii, zdrowego odżywiania i odchudzania. Autor w bardzo prosty sposób przedstawia wiele procesów zachodzących w naszym ciele.

  • Druga cześć polecanej wyżej książki, razem tworzą całość. Pozycje te powinny się znaleźć w prywatnej biblioteczce każdej osoby dbającej o swoje zdrowie i figurę.

Zasada Diety nr 12. Aktywność Fizyczna, Wstęp

Posted by Darek Miko w dniu Sierpień 14, 2010

Jeżeli jeszcze tego nie zrobiliście to zachęcam do odszukania zasad diety nr 10, 11 i wpisu z dnia (13.08.2010) oraz zapoznania się z tamtymi materiałami.

Aktywność fizyczna jest bardzo ważna nie tylko dla osób chcących zgubić kilka kg, ale także dla każdego, kto chce funkcjonować w pełni zdrowia. Bardzo często wspominam o zdrowiu i o tym, jakie to istotne, ktoś by mógł pomyśleć, że przecież powinno tutaj głównie chodzić o odchudzanie tylko, że te dwie rzeczy idą zawsze w parze. Odżywiając się zdrowo i prowadząc zdrowy, aktywny tryb życia (eliminując szkodliwe jedzenie i wszelkie niezdrowe nawyki), normalnym jest, że osoba taka, osiąga prawidłową wagę, polepsza się jej zdrowie oraz sprawność. Jest to zupełnie normalna, w pewni skuteczna i sprawdzona droga ku prawidłowej wadze.

Dlatego kwestia zdrowotna jest tutaj tak istotna, bo tylko zdrowy organizm potrafi prawidłowo funkcjonować i w efekcie zdrowo i skutecznie spalać nadmiar tkanki tłuszczowej. Więc pamiętajcie o tym za każdym razem, gdy wybieracie się do sklepu na zakupy oraz gdy przyrządzacie sobie posiłek, że zdrowie jest potrzebne każdemu do osiągnięcia prawidłowej wagi.

Wracając do tematy dzisiejszego wpisu, aktywność fizyczna pomoże Wam nie tylko zgubić kilka kg, ale także:

  • Poprawia wydolność organizmu,
  • Polepsza funkcjonowanie narządów wewnętrznych,
  • Skutecznie zapobiega chorobą układu sercowo – naczyniowego,
  • Pozwala pozbyć się nadmiaru zjedzonych kalorii,
  • Lepiej dotleniamy w ten sposób całe ciało,
  • Polepsza naszą sprawność ruchową,
  • Organizm osoby aktywnej fizycznie jest w stanie lepiej wykorzystać dostarczone mu składniki pokarmowe,
  • Wraz z potem podczas treningu pozbywamy się z organizmu toksyn,
  • Przyśpieszamy w ten sposób tempo naszego metabolizmu,
  • Zapobiegamy chorobą układu ruchu,
  • Zwiększa się nasza tolerancję na ból,
  • Wyrównujemy tym ciśnienie krwi,
  • Aktywność pomaga w utrzymaniu prawidłowej wagi i prawidłowego poziomu cukru we krwi,
  • Można by tak wymieniać w nieskończoność.

A więc jak należy rozpocząć własną aktywność? Jeżeli jesteś mało aktywna, prowadzisz siedzący tryb życia w pracy i w domu, nie uprawiasz żadnego sportu, to najkorzystniej będzie wprowadzenie 3 x w tygodniu 30 minutowego treningu. Nie ma tutaj reguły, jaki to ma być rodzaj aktywności, zachęcam do robienia tego, co lubicie. Jeżeli będzie to jazda na rolkach, to ok., jeżeli basen, bieganie, rower, siłownia, aerobik to również dobrze. Trzeba robić to, co lubimy i czerpać z tego radość, w innym przypadku można się szybko zniechęcić.

Po pierwszym tygodniu treningów (3x w tygodniu po 30 minut), należy tą częstotliwość zwiększyć do 6 dni aktywności fizycznej po 30 minut, albo dalej 3 razy, ale po 60 minut. Tutaj należy podkreślić, jak już wspominałem przy innej okazji, że nic nie robimy na siłę, wszelkie zmiany wprowadzamy stopniowo, więc jeżeli czujemy się na siłach to spokojnie można zwiększyć czas każdego z treningów, lub trenować częściej. Inaczej być nie może, po pierwszym tygodniu, możecie być pewne, że poczujecie się silniejsze, sprawniejsze i zdrowsze. Chęci na kolejne treningi przyjdą same;)

Po dwóch, trzech tygodniach regularnego ćwiczenia, można wprowadzić metodę treningu naprzemiennego, czyli powiedzmy w poniedziałek trenujemy dość intensywnie, a we wtorek lżej, środa znowu intensywnie, czwartek lżej i tak 6 treningów tygodniowo, lub np. poniedziałek bieganie 60 minut, wtorek 30 minut, środa 60 minut i tak dalej, wedle uznania. Takim sposobem nasz organizm powoli będzie osiągał wspaniałą formę, nie będziemy się tym zbyt forsować, w efekcie poczujemy się rewelacyjnie psychicznie i fizycznie. Powiem z doświadczenia, bo jestem osobą bardzo aktywną, że trening fizyczny niezależnie, w jakiej formie sprawia mi olbrzymią satysfakcję, zawsze po zakończonym treningu czuję się spełniony, szczęśliwy i wiem, że zrobiłem coś dobrego dla swojego ciała:)

Tego i Wam życzę, abyście czerpały satysfakcję z każdego ruchu, jaki wykonujecie, to jedyny sposób by mieć chęci do dalszej aktywności. Wraz ze zdrową, prawidłowo skomponowaną dietą to jedyny sposób na pełnię zdrowia, szczęścia i osiągnięcie wymarzonej sylwetki i masy ciała.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s