Zasady Diety

Schudnij skutecznie już Teraz!

  • __POLECAM:__

    Książka ujawniająca działanie psychiki mężczyzny. Poznasz go, zrozumiesz go, staniesz się dzięki niej lepsza i stworzysz harmonijny związek, bez stresu, który jak wiesz jest wrogiem odchudzania. Warto się z nią zapoznać!

  • Bardzo dobra książka, jedna z najlepszych jakie przeczytałem. Kliknij w zdjęcie i zapoznaj się ze szczegółami...

  • Jeżeli stosujesz suplementy lub masz zamiar jakiś zakupić, to ta publikacja jest dla Ciebie. Warto się z nią zaznajomić, by dokonywać mądrych zakupów.

  • Bardzo interesująca książka, objaśniająca tematykę anatomii, zdrowego odżywiania i odchudzania. Autor w bardzo prosty sposób przedstawia wiele procesów zachodzących w naszym ciele.

  • Druga cześć polecanej wyżej książki, razem tworzą całość. Pozycje te powinny się znaleźć w prywatnej biblioteczce każdej osoby dbającej o swoje zdrowie i figurę.

Zasada Diety Nr 10. Komponowanie Posiłków, Metoda 1

Posted by Darek Miko w dniu Sierpień 8, 2010

Nadszedł czas na skomponowanie kilku przykładowych posiłków, na podstawie przedstawionych wcześniej produktów, które są wskazane w każdej zdrowej, prawidłowo skomponowanej i zrównoważonej diecie. Dla przypomnienia, o jakie produkty chodzi zapraszam do „zasady diety nr 8”.

Układając posiłki całodzienne, niezależnie od tego, z jakiej metody czy diety korzystamy, należy pamiętać, że chodzi o dostarczenie naszemu organizmowi, wszelkich składników niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania i zdrowia oraz, aby te posiłki były jak najbardziej lekkie (niewielkie, łatwostrawne), świeże i możliwie w postaci naturalnej, surowej/blanszowanej. W tym momencie, mam do zaproponowania głównie 2 metody, które według mnie pozwolą możliwie jak najlepiej przejść na całkowicie zdrowy, zgodny z naszą naturą program odżywiania.

Metoda 1 – zalecam ją osobą, które do tej pory odżywiały się niezbyt prawidłowo. Chodzi w niej o:

  • Rezygnacja ze szkodliwych i niewskazanych produktów, poprzez stopniową ich eliminacje „Zasada Diety nr 6”,
  • Przystosowanie organizmu do lepszego, bardziej wartościowego jedzenie „Zasada Diety nr 8”,
  • Poprawę tempa metabolizmu,
  • Na kontrolę spożywanych kalorii (ograniczenie nadmiaru), poprzez układanie diety, w oparciu o nasze zapotrzebowanie kaloryczne Cpm,
  • Uczenie się prawidłowego łączenia produktów spożywczych,
  • Prawidłowe zestawienie pokarmów, na co dzień, dostarczających wszelkich niezbędnych składników,
  • Uzyskanie znacznej poprawy zdrowia, także poprzez usunięcie toksyn, oczyszczenie organizmu,
  • Wszelkie zmiany wprowadzamy stopniowo, słuchając własnego ciała, co jest dla niego dobre, a co raczej nie za bardzo,

Na początku rezygnujemy z produktów niezdrowych „zasada diety nr 6”, oraz a ze smażonych, grillowanych i pieczonych produktów. Pozostaje nam jedynie gotowanie/blanszowanie, ale tylko produkty, które tego wymagają, jak mięso, kasze, niektóre warzywa. Należałoby także stopniowo rezygnować z używek, tj. alkohol, papierosy oraz ograniczyć normalnie przygotowywaną kawę  i czarną herbatę.

Herbatę możemy pić swobodnie zieloną, najlepsza jest z drugiego parzenia (w 80 stopniach C) lub owocowe. Piwo można sporadycznie (2 – 3/tydzień), ewentualnie wino półwytrawne, sporadycznie niewielką ilość (są one zaliczane do węglowodanów). Nabiał odstawiamy, przynajmniej mleko, o czym już wspominałem we wcześniejszych zasadach diety. W ciągu dnia powinniśmy dostarczyć odpowiednią ilość białka, węglowodanów, tłuszczy, w możliwie jak najbardziej lekkostrawnej postaci, warzywa i owoce, jak najbardziej surowe i świerze lub lekko podgotowane na parze.

Następnie, gdy przyzwyczaimy się już do zdrowszego, bardziej wartościowego jedzenia (1 – 2 tygodnie), to należy zrobić kolejny kroki zacząć jeść produkty według podanej kolejności (można też tak odrazu, ale należy pamiętać, że zmiany należy wprowadzać stopniowo), np. na obiad, mamy ryż, mięso i sałatkę warzywną, więc najpierw jemy sałatkę z ryżem, a potem jemy mięso (można też z sałatką). Nie należy wszystkiego łączyć razem (zwłaszcza węglowodanów i białka), jeżeli niema innej możliwości, to już trudno, ale należy takie potrawy organiczyć, albo rozdzielić jak już wspomniałem wcześniej i do takiego stanu rzeczy trzeba dążyć.

Podawałem kilka przepisów, gdzie łączyłem produkty, ale to nie znaczy, że tak jest dobrze. Każdy ma wybór jak sobie przyrządzi posiłek, może łączyć wedle uznania. Ja po prostu daję Wam możliwość wyboru, możecie jeść tak lub tak. Najkorzystniej dla nas będzie nie łączyć produktów ze sobą, można bardzo szybko poczuć pozytywne rezultaty. Ale jak komuś zdarzy się zjeść spaghetti lub omlet mojego przepisu, to mu nie zaszkodzi ;P, oczywiście wszystko z umiarem, ale warto mieć świadomość, co jest słuszne i prawidłowe, a co nie, a to co zrobicie z ta wiedzą, to już inna bajka i ode mnie nie zależy:)

Tak wszyscy powinni jadać każdy posiłek, według kolejności owoce > zboża > tłuszcze > mięso, jaja, sery (czyli białko). Posiłki jemy powoli, w spokoju, dokładnie wszystko przegryzając (dokładnie mieszając ze śliną). Pozwoli to naszemu żołądkowi, na możliwie najbardziej efektywną, szybką i łatwą pracę, a ponadto poprawimy pracę całego układu pokarmowego, co wpłynie na lepszą kondycję całego organizmu. Fakt, że ludzie tak nie jadają, świadczy o ich niewiedzy i złych nawykach, a przykładem, że robią błąd jest liczba rosnących zachorowań na choroby cywilizacyjne i ogólne coraz większe osłabienie organizmu, nawet już młodych ludzi, na to wpływ ma nie tylko niezdrowe, przetworzone jedzenie (chociaż głównie to), ale też właśnie kolejność jedzenie pokarmów. Powinniśmy spożywać więcej warzyw i owoców, w postaci – świeżej, dojrzałej, surowej/blanszowanej, możliwie bez pestycydów/ekologiczne oraz orzechy i nasiona. Zwiększając spożycie warzyw, jednocześnie spożywanego większą ilość błonnika, co wiąże się z koniecznością picia większej ilości wody, co najmniej 3l na dobę, pozwoli ona nam na usunięcie toksyn, które będą się wytwarzały podczas odchudzania i oczyszczania organizmu oraz na lepsze wypróżnianie, (które czym częściej tym lepiej).

Owoce najkorzystniej jadać na pusty żołądek i możliwie, jako jeden posiłek (opuszczają żołądek po około 10 – 15 minutach), lub jako pierwszy pokarm w danym posiłku.

Przykładowy posiłek – śniadanie, metoda 1, (kcal 560 z zasady diety nr 5):

  • Bułka razowa (2sztuku 140g) – 11,48g białka, 72,1g węgl., 2,38g tłuszczu, 7,56g błonnika,
  • Ogórek zielony (2sztuki 150g) – 1,05g białka, 3,6g węgl., 0,15g tłuszczu, 0,75g błonnika,
  • Jajka na miękko (2 sztuki 80g) – 10g białka, 0,48g węgl., 7,76g tłuszczu, 0g błonnika,
  • Olej słonecznik. (1 łyżeczka 5g) – 0g białka, 0g węglow., 5g tłuszczu, 0g błonnika,
  • Suma = białko – 22,53g, węgl. – 76,18g, tłuszcz – 15,29g, błonnik – 8,31g, kcal – 536,1

Jak widać powyżej posiłek ten mieści się, w przedziale 560kcal +/- 10%. (10% dopuszczalne wahanie). Najpierw jemy bułkę z olejem i może z ogórkiem, na końcu jajka z ogórkiem.

Przykładowy posiłek – podwieczorek, metoda 1, kcal 420, z zasady diety nr 5:

  • Sałata (40g) – 0,56g białka, 0,6g węgl., 0,08g tłuszczu, 0,56g błonnika,
  • Pomidor (2szt. – 150g) – 1,35g białka, 3,6g węgl., 0,3g tłuszczu, 1,8g błonnika,
  • Papryka (0,5szt. – 100g) – 1,1g białka, 2,6g węgl., 0,3g tłuszczu, 2g błonnika,
  • Rzodkiewka (50g) – 0,5g białka, 0,95g węgl., 0,1g tłuszczu, 1,25g błonnika,
  • Oliwa (1 łyżeczka – 5ml) – 0g białka, 0,01g węgl., 4,98g tłuszczu, 0g błonnika,
  • Orzechy włoskie (garść – 50g) – 8g białka, 5,75g węgl., 30,15g tłuszczu, 3,25g błonnika,
  • Suma = białko – 11,51g, węgl. – 13,51g, tłuszcze – 35,91g, błonnik – 8,86g, kcal – 419,7

Jak widać ilość kcal wyszła dość dokładnie, nie należy się przejmować małą ilością węglowodanów w tym posiłku, wystarczy zwiększyć ich ilość w innym posiłku. Najpierw jemy sałatkę z oliwą, a później orzechy albo w tym przypadku można to połączyć wszystko na raz.

Oczywiście tak samo istotne jak wprowadzanie zmian, w sposobie odżywiania jest rozpoczęcie aktywności fizycznej, możemy zacząć od dowolnej aktywności, 3x w tygodniu po 30minut. Tyle na początek wystarczy.

Należy pamiętać by żadnych zmian nie wprowadzać z dnia na dzień, organizm musi się stopniowo do wszystkiego przyzwyczaić, dlatego niewskazany jest pośpiech. Warto się z tymi wskazówkami zaznajomić i zacząć się do nich stosować. Jeżeli po zjedzeniu czegoś czujemy się źle, to znaczy że nie jest to dla nas dobre. Każda osoba ma inny organizm, reagujący inaczej na różne rzeczy, dlatego należy poznać sygnały, jakie wysyła nam nasze ciało, wiedzieć co jest dla niego odpowiednie.

Dawka wiedzy, którą podałem w tej metodzie, jest na początek wystarczająca, należy się z nią zapoznać i zastosować ją w praktyce. W kolejnych zasadach diety opisze kolejną metodę, jeszcze bardziej ciekawą i o wiele prostszą w zastosowaniu, niż ta pierwsza, ale wymagająca już pewnej wiedzy i poczynionych postępów. Podam jeszcze więcej szczegółów i zasad koniecznych do wprowadzenia i przestrzegania, a ich kolejność musi zostać zachowana.

Powodzenia:)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s