Zasady Diety

Schudnij skutecznie już Teraz!

  • __POLECAM:__

    Książka ujawniająca działanie psychiki mężczyzny. Poznasz go, zrozumiesz go, staniesz się dzięki niej lepsza i stworzysz harmonijny związek, bez stresu, który jak wiesz jest wrogiem odchudzania. Warto się z nią zapoznać!

  • Bardzo dobra książka, jedna z najlepszych jakie przeczytałem. Kliknij w zdjęcie i zapoznaj się ze szczegółami...

  • Jeżeli stosujesz suplementy lub masz zamiar jakiś zakupić, to ta publikacja jest dla Ciebie. Warto się z nią zaznajomić, by dokonywać mądrych zakupów.

  • Bardzo interesująca książka, objaśniająca tematykę anatomii, zdrowego odżywiania i odchudzania. Autor w bardzo prosty sposób przedstawia wiele procesów zachodzących w naszym ciele.

  • Druga cześć polecanej wyżej książki, razem tworzą całość. Pozycje te powinny się znaleźć w prywatnej biblioteczce każdej osoby dbającej o swoje zdrowie i figurę.

Zasada Diety Nr 9. Równowaga Kwasowo – Zasadowa

Posted by Darek Miko w dniu Sierpień 5, 2010

Zanim przejdziemy do komponowania posiłków, chciałbym jeszcze wspomnieć o bardzo istotnym zagadnieniu, mianowicie o równowadze kwasowo – zasadowej. Wpływa na nią głównie dieta, jest to stosunek pomiędzy produktami kwasotwórczymi a zasadotwórczymi. Skala pH ma wartość od 0 (odczyn kwaśny) do 14 (odczyn zasadowy), a jej równowagę uzyskujemy gdy pH naszej krwi ma wartość gdzieś pośrodku obydwóch, przewaga w jedną lub drugą stronę to już zaburzenie równowagi mogące zaszkodzić naszemu zdrowiu

Przy obecnym stylu życia i odżywiania, większość ludzi ma zakwaszony organizm w mniejszym lub większym stopniu, dzieje się tak, ponieważ w naszej diecie dominują produkty zakwaszające tj. produkty białkowe, rafinowane cukry, zboża, sól, a także papierosy, kawa, czarna herbata, alkohol, a mało jest produktów roślinnych tj. owoce i warzywa (produkty zasadowe), co wpływa za zachwianie tej równowagi.

A więc nasza dieta jest zbyt uboga w produkty roślinne (warzywa, owoce), a za bardzo obfituje w produkty zakwaszające: mięso, wędliny, białe pieczywo, cukier, czekolada, orzechy, ryby, jaja.

Jakie są konsekwencje zachwiania tej gospodarki? Otóż dieta kwasotwórcza powoduje w organizmie bardzo wiele niekorzystnych dla zdrowia konsekwencji, np. zwiększa się podatność organizmu na nieuleczalne i przewlekłe choroby cywilizacyjne, szybsze starzenie organizmu, opuchlizny, dolegliwości żołądkowe i gastryczne, osłabienie fizyczne, bóle głowy i wiele innych.

Organizm zakwaszony z czasem będąc w stanie katabolizmu zaczyna przybierać na wadze, spowalnia się metabolizm, zachwiana zostaje także równowaga mineralna, co niesie ze sobą kolejne problemy zdrowotne.

Aby temu przeciwdziałać to należy w swojej diecie zwiększyć ilość spożywanych warzyw i owoców są bogatym źródłem potasu, wapnia i magnezu, a więc działają alkalizująco. W efekcie, czego pH krwi wyrównuje się, metabolizm przyśpiesza, wyrównuje się waga, m. in. przez większy anabolizm mięśniowy, lepiej dotleniamy cały organizm.

Czyli w diecie należy spożywać więcej warzyw głównie, w posiłkach białkowych (pozwoli to nam utrzymać masę mięśniową), należy ograniczyć spożywanie soli kuchennej i jej pochodnych, pić więcej wody, jeść produkty wyłącznie naturalne, nie przetworzone, bez konserwantów, słodzików, cukru białego, w postaci świeżej lub gotowanej. Wszystko to, pozwoli nam na przywrócenie prawidłowego pH płynów ustrojowych, w efekcie, czego unikniemy wielu dolegliwości i chorób, dostarczymy do organizmu więcej witamin, minerałów i błonnika, oczyszczając się dodatkowo z toksyn, usprawniając funkcjonowanie całego układu pokarmowego i poprawiając ogólny stan zdrowia.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s