Zasady Diety

Schudnij skutecznie już Teraz!

  • __POLECAM:__

    Książka ujawniająca działanie psychiki mężczyzny. Poznasz go, zrozumiesz go, staniesz się dzięki niej lepsza i stworzysz harmonijny związek, bez stresu, który jak wiesz jest wrogiem odchudzania. Warto się z nią zapoznać!

  • Bardzo dobra książka, jedna z najlepszych jakie przeczytałem. Kliknij w zdjęcie i zapoznaj się ze szczegółami...

  • Jeżeli stosujesz suplementy lub masz zamiar jakiś zakupić, to ta publikacja jest dla Ciebie. Warto się z nią zaznajomić, by dokonywać mądrych zakupów.

  • Bardzo interesująca książka, objaśniająca tematykę anatomii, zdrowego odżywiania i odchudzania. Autor w bardzo prosty sposób przedstawia wiele procesów zachodzących w naszym ciele.

  • Druga cześć polecanej wyżej książki, razem tworzą całość. Pozycje te powinny się znaleźć w prywatnej biblioteczce każdej osoby dbającej o swoje zdrowie i figurę.

Zasada Diety Nr 4. Manipulacja Kaloriami

Posted by Darek Miko w dniu Lipiec 16, 2010

Wiemy już jak obliczyć całkowitą ilość energii potrzebnej na cały dzień pracy i normalnego funkcjonowania. Teraz należy podjąć decyzję, jaki jest cel naszej diety. Gdy wyjdzie nam wynik powiedzmy Cpm = 3000kcal. To przy takiej ilości kalorii nasza waga nie będzie się zmieniała, mogą pojawiać się tendencje zwyżkowe lub spadkowe masy, gdyż jak obliczymy skróconą wersją wzoru, np. (ppm x 1,4) to wynik może się trochę różnić od tego gdybyśmy obliczyli go z uwzględnieniem każdej rzeczy i czynności. Ale bardzo łatwo to skorygować w praktyce, manipulując kaloriami.

Bardzo istotny jest dotychczasowy sposób odżywiania. Jeżeli spożywaliśmy do tej pory 1500kcal, to niezbyt rozsądnym będzie od razu zwiększanie tej ilości dwukrotnie, bo możemy sobie zaszkodzić. Należy tą ilość stopniowo zwiększać, przyśpieszając przy tym metabolizm, jednocześnie stale obserwując wagę. Gdy osiągniemy już wartość, np. nasze 3000kcal, to nasz metabolizm będzie, w tym momencie na wysokich obrotach i wtedy należy, w przypadku odchudzania rozpocząć odejmowanie kalorii (pochodzących z węglowodanów). Z tym także nie możemy przesadzać, najkorzystniej będzie ucinanie kalorii o 200-300 tygodniowo, dzięki takiemu posunięciu nasza waga będzie się odpowiednio zmniejszać (najbardziej optymalnie i zdrowo będzie 1kg tygodniowo), jednocześnie będąc przy tym aktywnym fizycznie. Zapewni nam to szybki i trwały efekt, oraz pozwoli na utrzymanie obecnej tkanki mięśniowej, z niewielkimi stratami.

Po pierwszym odjęciu kalorii, należy obserwować wagę. Jeżeli waga obniża się szybciej niż 1kg tygodniowo, to ilość kcal należy minimalnie zwiększyć. Z kolejnym odjęciem kalorii poczekajmy, aż spadek wagi zacznie powoli zwalniać i odejmijmy wtedy kolejne 200-300 kcal. Takim sposobem utrata wagi będzie bardziej trwała i uchronimy się od efektu jo-jo, który występuje, gdy dana osoba, na początku się głodzi, a gdy już schudnie parę kilo to wraca do starych nawyków żywieniowych i tym samym serwując sobie powrót dawnej wagi. Bardzo ważne w tym wszystkim jest determinacja, nieustępliwość i konsekwencja działania.

W kolejnej części zasad diety będziemy obliczać ilość białka, węglowodanów i tłuszczu, na podstawie ilość kalorii, którą ustaliliśmy. Oraz podejmiemy decyzję, co do ilość posiłków i odpowiednie ich pory. Tym sposobem tworzenie naszej diety powoli posuwa się do przodu😉.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s