Zasady Diety

Schudnij skutecznie już Teraz!

  • __POLECAM:__

    Książka ujawniająca działanie psychiki mężczyzny. Poznasz go, zrozumiesz go, staniesz się dzięki niej lepsza i stworzysz harmonijny związek, bez stresu, który jak wiesz jest wrogiem odchudzania. Warto się z nią zapoznać!

  • Bardzo dobra książka, jedna z najlepszych jakie przeczytałem. Kliknij w zdjęcie i zapoznaj się ze szczegółami...

  • Jeżeli stosujesz suplementy lub masz zamiar jakiś zakupić, to ta publikacja jest dla Ciebie. Warto się z nią zaznajomić, by dokonywać mądrych zakupów.

  • Bardzo interesująca książka, objaśniająca tematykę anatomii, zdrowego odżywiania i odchudzania. Autor w bardzo prosty sposób przedstawia wiele procesów zachodzących w naszym ciele.

  • Druga cześć polecanej wyżej książki, razem tworzą całość. Pozycje te powinny się znaleźć w prywatnej biblioteczce każdej osoby dbającej o swoje zdrowie i figurę.

Zasada Diety Nr 3. Cpm – Całkowita Przemiana Materii.

Posted by Darek Miko w dniu Lipiec 14, 2010

Znamy już wartość naszej Ppm, teraz skupmy się obliczeniu naszej Cpm – całkowita przemiana materii (całodobowe zapotrzebowanie energetyczne organizmu).

Powinno to wyglądać następująco: Cpm = Podstawowa przemiana materii + Ponadpodstawowa przemiana materii.

Na obliczenie Ponadpodstawowej Przemiany Materii składa się wiele czynników, które należy wziąć pod uwagę tj. energia potrzebna do przyswajania pokarmu, na wykonywanie codziennych czynności, na wykonanie pracy fizycznej czy umysłowej.

Najbardziej istotny wpływ na ponadpodstawową przemianę materii ma aktywność fizyczna, czyli czynności takie jak: praca fizyczna, pływanie, bieganie, spacer, trening siłowy. Osoby bardzo aktywne fizycznie mają o wiele większe zapotrzebowanie energetyczne, w porównaniu z osobami, wykonującymi pracę spoczynkową. Zapotrzebowanie energetyczne związane z aktywnością fizyczną jest bardzo zróżnicowane indywidualnie, dlatego każdy powinien do tego podchodzić bardzo osobiście.

Dodatkowo na PPPM mają również wpływ warunki klimatyczne, wiek, waga, lecz wpływ ten jest niewielki. Na wykonanie pracy w cieplejszym klimacie będziemy potrzebowali mniej energii niż na wykonanie tej samej pracy w warunkach chłodniejszych. Jest to związane z mechanizmem termogenezy, człowiek jest organizmem stałocieplnym, więc konieczne jest utrzymywanie stałej temperatury ciała przez nasz organizm. Przebywanie dorosłego człowieka, w temperaturze 22 – 23 stopni C, nie wpływa na produkcję ciepła i zmianę tempa metabolizmu. W chłodnym klimacie, lub po prostu w ziemi, zwiększa się wydzielanie ciepła przez organizm, pobudzony zostaje układ hormonalny, dzięki czemu zwiększa się tempo naszego metabolizmu. Gdy mamy gorączkę, to nasza Ppm zwiększa się o 12% na każdy stopień Celsjusza, powyżej prawidłowej temperatury ciała.

Wydzielanie hormonu adrenaliny i noradrenaliny ma wpływ na zwiększenie wydatków energetycznych organizmu, ma to miejsce, gdy się boimy lub czujemy złość, lecz działanie to jest krótkotrwałe. Hormony wydzielane podczas treningu siłowego (testosteron, hormon wzrostu), również w dużym stopniu wpływają na podniesienie naszego poziomu metabolizmu, dlatego tak istotna jest codzienna aktywność fizyczna.

Na zwiększenie zapotrzebowania energetycznego ponad poziom podstawowy, wpływ ma również pożywienie, co można nazwać swoistym dynamicznym działanie pożywienia. Spośród pokarmów największy wpływ na zwiększenie PPM ma białko, które podnosi go aż o, 25% (o czym wspomniałem, opisując ogólnie metabolizm).

Wydatki energetyczne organizmu, podczas wykonywania poszczególnych czynności (Kcal/kg/10min):

  • Wchodzenie na schody – 2,63
  • Bieganie – 1,35
  • Bieg przełajowy – 1,63
  • Pływanie – 1,19
  • Rąbanie drewna – 1,1
  • Forsowne ćwiczenia fizyczne – 1,07
  • Jazda na rowerze – 0,73
  • Powolny spacer (4km/h) – 0,47
  • Kąpiel (prysznic) – 0,46
  • Ubieranie się i rozbieranie – 0,28
  • Rozmowa – 0,27
  • Siedzenie i jedzenie – 0,2
  • Leżenie – 0,18
  • Spanie 0,16

By uzyskać dokładny wynik dobowego zapotrzebowania energetycznego, należałoby obliczyć ilość kalorii spalanych podczas wysiłku fizycznego, uwzględnić w naszych obliczeniach wpływ diety na Ppm, to ile energii potrzebujemy do wykonania codziennych czynności oraz jeszcze kilka rzeczy by się znalazło, następnie to wszystko należałoby dodać do naszej Ppm. Z reguły wszystkie obliczenia z tym związane są dość męczące, uciążliwe i długotrwałe, dlatego można skorzystać z prostszej metody. Ppm x współczynnik aktywności fizycznej, (przy czym stosując się do wyniku, należy cały czas obserwować organizm (wagę) i na bieżąco wprowadzać niezbędne zmiany).:  

[1,4 – 1,5] – mała aktywność fizyczna (osoba pracująca w pozycji siedzącej, mało aktywna),

[1,7] – średnia aktywność fizyczna (osoba uprawiająca jakiś sport rekreacyjnie),

[2,0]  – duża aktywność fizyczna (osoba pracująca fizycznie, uprawiająca sport).

Przykład: Kobieta, wzrost 186cm, waga 90kg, wiek 30, mała aktywność fizyczna.

Ppm w kcal (kobiety) = 665,09 + 9,56 x 90 + 1,85 x 186 – 4,67 x 30 = 1729,5

Cpm = 1729,5(Ppm) x 1,4 = 2421,28 kcal/dobę

Kolejna część Zasad Diety, już w Piątek. Nie Przegap!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s