Zasady Diety

Schudnij skutecznie już Teraz!

  • __POLECAM:__

    Książka ujawniająca działanie psychiki mężczyzny. Poznasz go, zrozumiesz go, staniesz się dzięki niej lepsza i stworzysz harmonijny związek, bez stresu, który jak wiesz jest wrogiem odchudzania. Warto się z nią zapoznać!

  • Bardzo dobra książka, jedna z najlepszych jakie przeczytałem. Kliknij w zdjęcie i zapoznaj się ze szczegółami...

  • Jeżeli stosujesz suplementy lub masz zamiar jakiś zakupić, to ta publikacja jest dla Ciebie. Warto się z nią zaznajomić, by dokonywać mądrych zakupów.

  • Bardzo interesująca książka, objaśniająca tematykę anatomii, zdrowego odżywiania i odchudzania. Autor w bardzo prosty sposób przedstawia wiele procesów zachodzących w naszym ciele.

  • Druga cześć polecanej wyżej książki, razem tworzą całość. Pozycje te powinny się znaleźć w prywatnej biblioteczce każdej osoby dbającej o swoje zdrowie i figurę.

Zasada Diety Nr 2. Ppm – Podstawowa Przemiana Materii

Posted by Darek Miko w dniu Lipiec 12, 2010

Wiemy już, ile wynosi nasze BMI, to teraz należy zrobić kolejny krok, mianowicie obliczyć naszą Ppm. Najpierw wyjaśnienie pojęcia Ppm. Jest, to najniższy poziom przemian metabolicznych.  To, ilość energii, jaką należy dostarczyć organizmowi, aby zapewnić podstawowe funkcje biologiczne, tj. oddychanie, krążenie krwi, regulacja temperatury ciała, praca układu nerwowego, praca serca, odbudowa i wzrost komórek, napięcie mięśniowe, czynności wydalnicze i wydzielnicze itd. W warunkach całkowitego spokoju fizycznego i psychicznego, na czczo, oraz w odpowiedniej wilgotności powietrza i temperaturze otoczenia.

To ile energii potrzebujemy, na te podstawowe funkcje biologiczne, zależy od wielu czynników, między innymi: od wieku, płci, wzrostu, masy ciała, stanu zdrowia, czynników genetycznych, odżywiania, stanów fizjologicznych. Osoby w młodym wieku, w fazie pokwitania, będą miały większą Ppm, a osoby starsze mniejszą, zmienia się ona również, w ciągu dnia, wieczorem jest najniższa. Ppm wyraża się w kcal, stanowi od 50 – 70% całkowitej przemiany materii. W przybliżeniu średnia wartość Ppm u zdrowego człowieka, w średnim wieku wynosi: 1kcal w ciągu 1 godziny, na kilogram masy ciała. Przykład: osoba ważąca 100kg (1kcal x 24h x 100kg) = 2400kcal/dobę.

Aby obliczyć Ppm, można skorzystać z wzoru:

  1. Ppm w kcal (kobiety) = 665,09 + (9,56 x waga (kg)) + (1,85 x wzrost (cm)) – (4,67 x wiek)
  2. Ppm w kcal (mężczyźni) = 66,47 + (13,75 x waga (kg)) + (5 x wzrost (cm)) – (6,75 x wiek)

Do obliczenia Ppm będzie nam potrzebna nasza masa ciała, ale nie ta, którą obecnie posiadamy, tylko waga, którą powinniśmy mieć. Można ją obliczyć korzystając z poniższego wzoru:

Kobiety: (wzrost, w cm – 100) * 0,95. Np. 190cm – 100 * 0,95 = 85,5kg

Mężczyźni: (wzrost, w cm – 100) * 0,9. Np. 190cm – 100 * 0,9 = 81kg

I tą wagę należy stosować do wzoru Ppm.

Przykład, mężczyzna 2m wzrostu, wiek 25 lat i 100kg wagi (200 – 100 * 0,9 = 90kg): 66,47 + (13,75 x 90) + (5 x 200) – (6,75 x 25) = 66,47 + 1237,5 + 1000 -168,75 = 2135,22kcal/dobę.

W kolejnej zasadzie diety, będziemy omawiać Cpm (całkowita przemiana materii). Czyli obliczymy całkowitą ilość kalorii, potrzebną do wykonywania wielu czynności, którą powinniśmy spożywać, w ciągu dnia.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s