Zasady Diety

Schudnij skutecznie już Teraz!

  • __POLECAM:__

    Książka ujawniająca działanie psychiki mężczyzny. Poznasz go, zrozumiesz go, staniesz się dzięki niej lepsza i stworzysz harmonijny związek, bez stresu, który jak wiesz jest wrogiem odchudzania. Warto się z nią zapoznać!

  • Bardzo dobra książka, jedna z najlepszych jakie przeczytałem. Kliknij w zdjęcie i zapoznaj się ze szczegółami...

  • Jeżeli stosujesz suplementy lub masz zamiar jakiś zakupić, to ta publikacja jest dla Ciebie. Warto się z nią zaznajomić, by dokonywać mądrych zakupów.

  • Bardzo interesująca książka, objaśniająca tematykę anatomii, zdrowego odżywiania i odchudzania. Autor w bardzo prosty sposób przedstawia wiele procesów zachodzących w naszym ciele.

  • Druga cześć polecanej wyżej książki, razem tworzą całość. Pozycje te powinny się znaleźć w prywatnej biblioteczce każdej osoby dbającej o swoje zdrowie i figurę.

Zasada Diety Nr 1. BMI – Od Tego Należy Rozpocząć!

Posted by Darek Miko w dniu Lipiec 10, 2010

Powinniśmy schudnąć, przytyć, a może nasza waga jest prawidłowa? Należy to sprawdzić! Każdy, kto rozpoczyna swoją przygodę, z tworzeniem diety, powinien zacząć właśnie od tej 1 zasady. Mianowicie, od obliczenia własnego wskaźnika masy ciała z ang. BMI (body mass index). Do obliczenia BMI będzie nam potrzebny nasz wzrost oraz waga. Oczywiście wiadomym jest, że należy się ważyć najlepiej na czczo i po wypróżnieniu się (zawsze, w takich samych okolicznościach). Proponowałbym, aby ważyć się, co 1 lub 2 tygodnie, zawsze w ten sam dzień, czyli np. w sobotę rano. Pozwoli nam to stałą obserwację postępów, jakie poczyniliśmy i możemy być pewni, że wynik będzie wiarygodny, w porównaniu z poprzednim. Aby obliczyć nasze BMI skorzystajmy z poniższego wzoru:

BMI = waga ciała / (wzrost, w metrach) * (wzrost, w metrach)

Gdy, mamy już wynik, to należy sprawdzić, w jakim przedziale się mieścimy.

  • BMI poniżej 18,5 – oznacza to, że mamy niedowagę,
  • BMI od 18,5 do 24,9 – oznacza, że nasza waga jest prawidłowa,
  • BMI od 25 do 29,9 – oznacza, że mamy nadwagę (a, to już prosta droga do otyłości),
  • BMI powyżej <30 – oznacza otyłość.

Przykład: (osoba waży 100kg i mierzy 190cm wzrostu). Więc mnożymy 1,9*1,9 = 3,61. I teraz dzielimy wagę, czyli 100/3,61 – wychodzi 27,7 czyli osoba ta, ma nadwagę.

Teraz, gdy wiemy już, w jakim miejscu się znajdujemy, to następną rzeczą będzie podjęcie decyzji, co chcemy zrobić, w dalszej kolejności. Chodzi o to, że gdy BMI nam wyjdzie pomiędzy 18,5 a 24,9 to znaczy, że nasza waga jest w porządku i raczej, nie musimy się odchudzać, ale oczywiście wszystko zależy od nas, możemy np., gdy wyjdzie nam BMI = 23, chcieć obniżyć BMI do 20. Naszym celem będzie stworzenie diety, która będzie dla nas optymalna i pozwoli nam utrzymać aktualną wagę, jeżeli jesteśmy z niej zadowoleni lub ewentualnie, pozbyć się kilku kg, jeśli mamy jakieś wątpliwości. Powiedzmy, że wyjdzie nam BMI = 27,7 (jak, w przykładzie powyżej). Hmm nadwaga, czyli powinniśmy tworzyć dietę, która pozwoli nam, na obniżenie tej wagi do wagi dla nas odpowiedniej, czyli aby BMI spadło poniżej 25. Aby, to uczynić należy wiedzieć, jakie jest nasze zapotrzebowanie na kalorie, a gdy już będziemy to wiedzieli, to następnie można bardzo łatwo takim wynikiem manipulować tak, aby osiągnąć zamierzony cel.

W kolejnej zasadzie diety, będziemy omawiać Ppm (podstawową przemianę energii, czyli ile kcal powinniśmy dziennie przyjmować, aby nasz organizm był, w stanie normalnie funkcjonować) oraz każdy będzie mógł sobie taką Ppm obliczyć.

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Body_Mass_Index

Odpowiedzi: 4 to “Zasada Diety Nr 1. BMI – Od Tego Należy Rozpocząć!”

  1. Bardzo ciekawy i dający do myślenia blog : ) Na sto procent jeszcze nieraz tutaj zajrzę : )

  2. Darek Miko said

    Blog stale się rozwija, artykuły piszę dopiero od kilku dni. Na pewno będziesz mogła tutaj znaleźć jeszcze wiele ciekawych i przydatnych informacji.:)

  3. Marzena Rojek said

    Warto dodać w tym artykule ,że BMI nie powinno stanowić jedynego wskaźnika w ocenie masy ciała. Niezwykle wazny jest skład tj. tk. tłuszczowa, mięsniowa i woda. Szczególnie w ocenie czy mamy doczynienia z nadwagą czy nie.Pozdrawiam

  4. Darek Miko said

    Jak najbardziej, np. osoba ważąca 105kg przy wzroście 180cm, i mająca w pasie 85cm – kulturysta. BMI wychodzi 32,4 (według wzoru otyłość) tylko, że jeżeli osoba ta trenuje na siłowni w celu budowy tkanki mięśniowej i ma niewiele tłuszczu np. 15%. W tym przypadku to nie będzie otyłość, bo osoba ta ma bardzo szybki metabolizm i zdrowy układ krążenia, zupełnie inna sytuacja byłaby gdyby ta sama osoba miała w pasie 100cm i poziom tkanki tłuszczowej na poziomie 35%, wtedy rzeczywiście byłby problem i mielibyśmy do czynienia z otyłością.😉

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s