Zasady Diety

Schudnij skutecznie już Teraz!

  • __POLECAM:__

    Książka ujawniająca działanie psychiki mężczyzny. Poznasz go, zrozumiesz go, staniesz się dzięki niej lepsza i stworzysz harmonijny związek, bez stresu, który jak wiesz jest wrogiem odchudzania. Warto się z nią zapoznać!

  • Bardzo dobra książka, jedna z najlepszych jakie przeczytałem. Kliknij w zdjęcie i zapoznaj się ze szczegółami...

  • Jeżeli stosujesz suplementy lub masz zamiar jakiś zakupić, to ta publikacja jest dla Ciebie. Warto się z nią zaznajomić, by dokonywać mądrych zakupów.

  • Bardzo interesująca książka, objaśniająca tematykę anatomii, zdrowego odżywiania i odchudzania. Autor w bardzo prosty sposób przedstawia wiele procesów zachodzących w naszym ciele.

  • Druga cześć polecanej wyżej książki, razem tworzą całość. Pozycje te powinny się znaleźć w prywatnej biblioteczce każdej osoby dbającej o swoje zdrowie i figurę.

Dieta – Sprawdź, Co Tak Naprawdę Oznacza. Fakty i Mity.

Posted by Darek Miko w dniu Lipiec 8, 2010

Co oznacza słowo dieta? hmm… z gr. oznacza „styl życia”, czyli racjonalny sposób odżywiania się, wszystko to, co jemy i pijemy, ze świadomymi czy nieświadomymi tego konsekwencjami, bowiem nawet osoba, która niema pojęcia o odżywianiu, stosuje jakiś rodzaj diety, ma jakieś nawyki i przyzwyczajenia, lepsze czy gorsze.

Każdy z nas w jakiś określony sposób się odżywia i śmiało można rzec, że wszyscy jesteśmy na jakiejś diecie, a mimo to wiele osób błędnie myśli, że gdy ktoś stosuje dietę, to się odchudza, nic bardziej mylnego. Jest to nic innego jak już wspomniałem na początku sposób odżywiania się danej osoby, czyli jak szczupła osoba jest na diecie, to może po prostu się zdrowo odżywiać, unikać przy tym używek i prowadzić zdrowy tryb życia, niekoniecznie się odchudzać, lub równie dobrze może to być zawodnik sportowy, któremu zależy na zbudowaniu czystej masy mięśniowej i ta osoba także będzie na diecie. Jak widać wszystko zależy od celu, jaki chcemy osiągnąć, więc najwyższy czas obalić ten stereotyp.

Jakie wyróżniamy rodzaje diet? Istnieje naprawdę ogromna ilość diet, jedne lepsze, inne gorsze, jeszcze inne raczej bym całkowicie odradzał. Skupie się tutaj raczej, na podziale diet, ze względu na zastosowanie. I tak wyróżniamy diety: na budowanie masy mięśniowej (jak to często bywa w przypadku kulturystów), poprzez diety na budowanie ogólnej masy ciała (jak pewnie większość z Was wie, jest to raczej celem naszych kolegów z dalekiego wschodu – Sumo), poprzez diety odchudzające, aż do diet leczniczych. Oczywiście istnieje o wiele więcej typów diet, mogą być nawet diety odchudzająco – lecznicze, albo nawet dieta na budowanie masy mięśniowej połączona z dietą wegetariańską, (co nie jest takie proste, ale jest możliwe). Stosując, któryś z typów diet musimy z góry wiedzieć, co chcemy przez to osiągnąć stosując daną dietę. Niezbyt dobrym pomysłem będzie objadanie się bez ograniczeń, jednocześnie mając za cel schudnięcie, bo jedynym rezultatem takiego postępowania będzie przybranie na masie ciała🙂.

Skoro już wiemy, co oznacza pojęcie „dieta” i jakie typy diet wyróżniamy, to teraz skupmy się na jej znaczeniu, mianowicie racjonalny sposób odżywiania. Rozumiemy przez to taki sposób odżywiania, który uwzględnia zapotrzebowanie naszego organizmu na poszczególne składniki pokarmowe tj. białko, węglowodany, tłuszcze, witaminy i minerały oraz wodę. Składniki te mają niemały, żeby nie skłamać to bardzo istotny wpływ na całe nasze życie. Gdy odżywiamy się źle, niezwracany uwagi na to, co jemy, spożywamy posiłki nieregularnie, by tylko się najeść i nie być głodnym, to nasz organizm, z czasem gdy, skończą mu się rezerwy poszczególnych składników pokarmowych, czyli prędzej czy później zaczyna odczuwać braki w pożywieniu i zaczyna słabnąć, czego rezultatem mogą być począwszy od łamania paznokci, wypadania włosów, łamliwość kości, problemy z koncentracją, z pamięcią, osłabienie, rozdrażnienie, słabe zęby poprzez przeziębienia, aż do poważnych chorób zagrażających naszemu życiu, jak np. otyłość.

Dlatego tak ważne w naszym życiu jest właściwe odżywianie, odpowiednie pory przyjmowania posiłków oraz właściwe przygotowanie posiłków. Tak poprawnie zbilansowana dieta zapewnia optymalne siły witalne organizmowi, jest także niezbędna w fazie rozwoju i wzrostu dziecka. Dzięki temu jesteśmy szczęśliwsi, silniejsi, bardziej sprawny, mądrzejsi, atrakcyjniejsi.

Należy jadać lekkostrawnie, w stałych odstępach czasu, jeść dużo warzyw i owoców, ograniczać tłuszcze zwierzęce np. (słonina, pasztety, margarynę), spożywać sporo świeżych ryb oceanicznych, jeść produkty z pełnego przemiału, spożywać najlepiej chudy drób i pić odpowiednią ilość zdrowej, czystej wody. Tak skomponowana dieta zapewni nam zdrowie i pozwoli uniknąć wielu nieprzyjemności. Chciałem w tym miejscu podkreślić, bo zdaje sobie sprawę, że nie wszyscy są świadomi tego, że każda dolegliwość, (jaka by ona nie była), ma swój początek w niewłaściwym odżywianiu. Gdy się odżywiamy jak się należy, to możemy być pewni, w 100%, że będziemy się cieszyć bardzo dobrym zdrowiem przez wiele lat,

Niechaj pożywienie będzie lekarstwem, a lekarstwo pożywieniem – Hippocrates (kliknij w cytat, by zobaczyć film!). Nasz organizm jest w stanie sam sobie poradzić z wieloma dolegliwościami, tylko musimy mu na to pozwolić, dostarczają tego, czego potrzebuje i zawsze potrzebował, czyli świerzych i naturalnych produktów.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s